Alla 12A och 13B n/a har 300 mm svänghjul medans 13B turbo motorerna har 320 mm svänghjul. Skall du andvända turbolådan så måste du byta till ett 320 mm svänghjul annars passar inte starten.
Något jag inte kollat är om man kan ta en kopplingskåpa från en Rx4:a och montera den ihop med turbons låda. Går detta så kan du åka med 300 mm svänghjulet. Om du inte har byggt färdigt motorn så tycker jag det enklaste och bästa alternativet är att du sätter på en lös balansvikt och andvänder ett 320 mm eftermarknads svänghjul ihop med turbons låda. Ifall du inte redan har koppling så finns det fler kopplingar som tål mer pållar om man väljer 320 mm alternativet.
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.