om du tycker att det är värt att lägga ner en massa jobb på att porta dom som du har så kör på det
men om jag va du skulle jag leta effter grejjer som är i bättre skick
inte kul när det går sönder för det lär det göra förr eller senare det lär knappast bli mindre sprickor?
och ska du sen spöa på bilen lite på tex bana då skulle jag defenitift byta till bättre grejjer
finns säkert någon här som har liggande?
Sprickor går väl inte undevika? Bilen har ju bara gått 9000 mil som sagt. Avgashuset som jag tog bort har en spricka, den som man kan se på bilderna som går tvärs över wastegaten. Kommer dom andra sprickorna påverka något överhuvudtaget? Troligvis inte. Det är liksom ingen ny bil jag har. Varför slänga massa pengar på grejer som funkar?
Om ni har bilder på turbosar som gått 9000 mil utan sprickor får ni ta o visa dom.
Dom enda sprickorna som kan påverka är dom vid wg:n och då kommer det läcka lite med lägre ladd som enda resultat. Dom andra sprickorna är harmlösa så länge det inte läcker en massa.
Tvätta noga innan du sätter ihop snurrorna så lär det inte va några problem med dessa.
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580