Pinnen som trycker på gaffeln som i sin tur flyttar på urtrampningslagret är lite lite för kort... förläng den med 1mm eller max 2mm så har du löst ditt problem.
Pinnen som sitter i slavcylindern.
alternativ om du kan justera vid kopplingspedalen.... för att ni va där och skruva lite oxå!
FB: Backen gick i som den skulle innan kopplings bytet.
Jag har inte rört lådan förutom att ta ner/upp med den??
Hebbe: Ja det är det som är konstigt, att alla andra växlar går i som dem ska!
Det kan vara så att jag har tappat något i lådan? Man vet alldrig.
Vad vill du ha för bild mer exakt?? för man ser inte så mycke med växlspaken på plats. Men men jag ska ta några bilder när jag kommer hem...
abiex skrev:
Pinnen som trycker på gaffeln som i sin tur flyttar på urtrampningslagret är lite lite för kort... förläng den med 1mm eller max 2mm så har du löst ditt problem.
Pinnen som sitter i slavcylindern.
alternativ om du kan justera vid kopplingspedalen.... för att ni va där och skruva lite oxå!
Nu har jag testat att justera på kopplings pedalen och det hjälpte inte!
Tog också bort den fyrkantiga kåpan som växelspaken sitter i då fick jag i allväxlar förutom backen så jag tror att det är något som tar imot i växellådan så jag ska öpna den och se om det är något jag kan göra åt det.
Men så länge kör jag utan någon back men jag medelar här när jag har öppnat lådan
Esset skrev:
Nu har jag testat att justera på kopplings pedalen och det hjälpte inte!
Tog också bort den fyrkantiga kåpan som växelspaken sitter i då fick jag i allväxlar förutom backen så jag tror att det är något som tar imot i växellådan så jag ska öpna den och se om det är något jag kan göra åt det.
Men så länge kör jag utan någon back men jag medelar här när jag har öppnat lådan
Abiex skrev: