Zebb skrev:
Jo, Dille skrev precis att han ville se...
Vad menar du med skålning egentligen? Kanten som går vid benen är mkt lägre på en EVO:n, punkt slut. Men du kanske inte menar den? Som du ser är min OMP cirka 48cm bred, en EVO är bredare på utsidan men smalare på insidan. En Evo är dock smalare vid axlarna (kollar i en måttlista nu). Det som gör att EVO:n inte får plats är att kanten tar i kardantunneln, vilket även gör att stolen inte hamnar i centrum mot ratten. Verkar dock bara skilja ett par cm...
OMP-wrs; Grymt höga kanter. Ta bort kudden så har du 5cm till, minst. Har inte kudden hemma så jag kan inte mäta.
Om du är i göteborg någon gång skulle jag rekommendera att du ringer Mocomp.se och bokar tid för att testa stolar, dom har det mesta hemma och är riktigt schysta. Tyvärr vet jag inte var man kan köpa stol i närheten av Jönköping. Men som sagt, bara åk runt till olika butiker och testa så många stolar som möjligt (oavsätt märke givetvis), det är bästa sättet att bli nöjd! Köper du en stol som är max så bred som min borde den ju passa?