Författare |
RE: Kimpas motor innan bromsning |
carlsson.
Användare
Registrerad: 08.10.05 |
Publicerat datum: 04-03-2007 10:42 |
|
|
Fy fan ni är ju helt otroliga........ Finns typ två stycket kunniga om wankel i detta land och ni kan aldrig vara sams..... Ett sånt här litet släkte av wankelfolk borde kunna samsas bättre!
Johan Carlsson
RX3 -75 Kolvmotor edition |
|
Författare |
NiHa
Användare
Hemort: Karlskoga
Registrerad: 05.04.05 |
Publicerat datum: 04-03-2007 12:39 |
|
|
carlsson.. Innan du skriver något så är det fördel att veta vad du skriver om. Allt handlar om att de båda, som du syftar på, antog en tävling för något år sedan, (se gamla forumet), att få fram en EGEN motor som skulle lämna 600hk, detta har INTE skett av någon av dom parter du syftar på, den ena har i alla fall satt ihop en kundmotor som levererat 600hk, vilket styrker att han teoretiskt kan uppfylla kriterierna, vilket den andra inte ännu gjort.
Går man ut o flaggar för något sådant så gäller det att ha mycket kött på benen o veta vad man håller på med.
Det alla glömmer är att det finns yterligare en aktör som har "skramlat" högre än dessa då denna gått ut med att hans motor klarar 800hk!!!!!!!!
REAL POWER= ROTARY PERFORMANCE |
|
Författare |
FB
Moderator
Hemort: Aneby
Registrerad: 11.08.03 |
Publicerat datum: 04-03-2007 13:12 |
|
|
Och därmed sätter vi punkt för den här diskussionen!!!
Utvecklingen i denna "tävling" tar vi gärna del av genom redovisade resultat från bromsbänkarna medan vi lämnar spekulation, löst grundade påståenden och eventuell pajkastning därhän. Det hör helt enkelt inte hemma här.
Må bäste trimmare vinna!
Fredrik Bodin
Ordförande - Svenska Wankel Registret
www.myspace.com/fredrikbodin |
|
Författare |
Tegheim
Användare
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 05-03-2007 20:26 |
|
|
Alltså, du får ursäkta FB, inget illa mot dig, men varför får man inte diskutera om de som händer. Alla som sitter på detta forum känner till att vissa här har svårt med etiketten. Men man behöver ju inte läsa HUR folk säger saker utan VAD som sägs. Jag och med många andra är nog nyfikna på vad som hände vid bromsningen av Kimpas motor. Liksom vi är nyfikna på alla andra som ska prestera effekt. Om nu lasse o jörgen vill tjafsa lite titt som tätt spelar ingen roll tycker jag. Det är ingen annan än dom själva som förlorar på det om de skulle vara så.
JAG är iaf nyfiken på vad som egentligen hände vid bromsningen. Är det någon som känner sig kränkt eller dylikt får väl denne själv ta kontakt med Domän så man får varna eller censurera personen som varit elak.
De va allt från mig.
Black Zenki Project -88
It Takes A Real Man To Controll The Beast...It\'s Alive!! 332bwhp @ 7000rpm @ 0.85bar
ET 12.62 / 186.7km/h
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=233959 |
|
Författare |
FB
Moderator
Hemort: Aneby
Registrerad: 11.08.03 |
Publicerat datum: 05-03-2007 22:31 |
|
|
Tegheim skrev:
Alltså, du får ursäkta FB, inget illa mot dig, men varför får man inte diskutera om de som händer. Alla som sitter på detta forum känner till att vissa här har svårt med etiketten. Men man behöver ju inte läsa HUR folk säger saker utan VAD som sägs. Jag och med många andra är nog nyfikna på vad som hände vid bromsningen av Kimpas motor. Liksom vi är nyfikna på alla andra som ska prestera effekt. Om nu lasse o jörgen vill tjafsa lite titt som tätt spelar ingen roll tycker jag. Det är ingen annan än dom själva som förlorar på det om de skulle vara så.
JAG är iaf nyfiken på vad som egentligen hände vid bromsningen. Är det någon som känner sig kränkt eller dylikt får väl denne själv ta kontakt med Domän så man får varna eller censurera personen som varit elak.
De va allt från mig.
För min del är det lugnt, jag tar inte illa upp.
Dock vill jag påstå att det är lika avgörande HUR ett inlägg skrivs som VAD som skrivs i detsamma för vilka följder det får! Erfarenheten från tidigare trådar talar sitt tydliga språk, när diskussionen tar en viss riktning leder detta sällan till något konstruktivt utan resulterar oftast i att folk tar parti för än den ena än den andra och i värsta fall slutar det hela med att någon tar illa upp och kanske till och med känner sig kränkt. Det hör som sagt inte hemma här.
Följer dock, liksom dom flesta, spänt utvecklingen i den här och liknande trådar...
Fredrik Bodin
Ordförande - Svenska Wankel Registret
www.myspace.com/fredrikbodin |
|
Författare |
Tegheim
Användare
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 06-03-2007 05:59 |
|
|
FB skrev:
Tegheim skrev:
De va allt från mig.
För min del är det lugnt, jag tar inte illa upp.
Dock vill jag påstå att det är lika avgörande HUR ett inlägg skrivs som VAD som skrivs i detsamma för vilka följder det får! Erfarenheten från tidigare trådar talar sitt tydliga språk, när diskussionen tar en viss riktning leder detta sällan till något konstruktivt utan resulterar oftast i att folk tar parti för än den ena än den andra och i värsta fall slutar det hela med att någon tar illa upp och kanske till och med känner sig kränkt. Det hör som sagt inte hemma här.
Följer dock, liksom dom flesta, spänt utvecklingen i den här och liknande trådar...
Precis de jag menar, bara det att om någon känner sig illa behandlad eller kränkt så är vi väl män (nästan) allihop o kan säga ifrån. T.o.m. i värsta fall säga åt moderatorn att man far illa. I denna aktuella tråd ser jag inga person-angrepp alls. Utan med en notering samt lite flams.
On Topic
Lasse>> Vill du berätta vad som hände egentligen? Vad gick snett?
Black Zenki Project -88
It Takes A Real Man To Controll The Beast...It\'s Alive!! 332bwhp @ 7000rpm @ 0.85bar
ET 12.62 / 186.7km/h
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=233959 |
|
Författare |
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 06-03-2007 06:35 |
|
|
Tjena Tony och andra nyfikna! Vad som hände i bromsbänken redovisar jag klart i inlägget på RX-7 club. Vilka skador som däremot orsakats i motorn behåller jag för mig själv då det är det jag lär mig av i utvecklandet av 13B REW motorn. Hoppas ni alla kan förstå det, och jag vill att moderatorerna låser denna tråd då den börjar bli tjatig och passe' och inte leder någonstans. Jag kommer starta en Kimpa 2 tråd när jag byggt klart ver2 samt bromsat motorn.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Redigerat av Lasse wankel datum: 06-03-2007 06:36 |
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 06-03-2007 06:41 |
|