Vad för slang andvänder du ??
Jag andvänder vanlig hederlig gummislang som jag brukar klistra med Permatex när dom sitter på trycksidan.Silicon slang andvänder jag inte pga att det är över reklamerat skit som går sönder om man har snäva böjar.Nä det skall va riktigt GUMMI om man skall va säker .
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Publicerat datum: 22-05-2006 21:01
MR Wankeltrim skrev:
Silicon slang andvänder jag inte pga att det är över reklamerat skit
Sannt. Det har "bling" faktor men gummi ska det va.
Ang vad man ska använda då har jag faktiskt ingen aning.
"superepoxy"/två-komponents lim går nog bort dock. Funkar limmet kan du nog aldrig byta slangar igen utan att tasönder nån vacum-solonoid.
Funkar det inte bara med rätt dimension på slangen så den sitter bra
och rejäl rengörning från fett och smuts och ett litet buntband som slangklämma?
Kan väl aldrig tro att ni laddar så hårt så slangarna flyger av?
Annars är Würth limmar och tätar en trevlig upfinning som fäster på det mesta och håller sig mjukt så man få loss eländet när det är dags.
Är som rutklister ungefär
Montegoblue FD -94 US Touring
messenger: thulle@hotmail.com
Publicerat datum: 30-05-2006 19:26
Jo visst går det, men läste rob`s "gör det själv" guide och han rekomenderade att man satte silicongegga på alla anslutningar som saknade fläns.
http://robrobinette.com/howtos.htm
Hoppas inte man behöver en massa lim för att de ska sitta kvar, då har ja gjort mkt arbete i onödan o får börja om...
Har bytt 3 meter slang änsålänge
Tror mina gamla slangar varit limmade eller nått, går knappt att få bort dem och det har redan gått sönder vacum-solonoider om det heter så! Elkontakt i ena ändan och slangen i andra (de svarta)
De som är gröna är backventiler? Kam man sätta dit vilken som?
Tacksam för all hjälp ja kan få!
Ska forsätta idag tänkte ja /Henke
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.