Någon här som vet vad det skall ligga på ? på en rx7a?
Skall titta på en imorgon men undrar var man kan få tag på en sådan manick...
Det är kanske ingen dyr grej? någon som kan låna???
vore jävligt bra man kunnat kolla det när man kollar på bilen...
så man inte får något skräp
Vad kompet ska ligga på vet jag inte.
Kompmätare ingår väl i alla verkstäders standardutrustning?
Du kan använda en vanlig kompmätare även till wankel, du måste dock ta bort backventilen. De kompmätare jag känner till har den sittande längst ut. Sedan gäller det att du kollar noga på visaren för att se hur den rör sig då de olika rotorsidorna passerar.
Stön, svårt att förklara, fast jag hoppas du fattar.
Precis som combat skrev, ta ut backventilen i botten, det är oftas en vanlig däckventil.
här finns en bra instruktion
http://www.rx7.org/Robinette/compression.htm
varmmotor.
runt 7kg men det viktiga är att det inte skiljer allt för mycket mellan de olika.
Har du inte skruvat rx7 förut kan jag bara varna att det är ruskigt trångt vid stiften så jag vet inte riktigt hur man ska kunna kolla på ett smidigt sätt.
nån kanske har nått tips så du inte behöver hålla på hela dagen
Lycka till!
Montegoblue FD -94 US Touring
messenger: thulle@hotmail.com
ok.. tackar boys. skall iväg idag o kolla på två stycken nämligen... den ena är testad o hade 6kg. Den andra är inte testad. Frågan är om man kan kan ändå köra upp o göra testet utan komtest på något sätt? Alltså finns det något annat sätt att se på hur motorns kondition är föruttom komptest?
Publicerat datum: 02-06-2006 08:41
Snabbtest för bilar med styrservo, AC och/eller automatlåda är att de inte får tappa alltför mycket i tomgång när man vrider ratten till ändläget, lägger i driven, eller slår på ACn. Man ska heller inte ha någon regelbundet ojämn gång som upprepas för var 3:e eller 6:e motorvarv under belastning. (Utan luftpump är det däremot ganska normalt med 3-taktning då motorn är obelastad på låga varv, eller vid motorbroms)
/Mats Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.