Håller som bäst på att toppa upp kylsystemet varvat med moderat körning.
Har under dessa testrepor upptäckt att "add coolant" pipljudet beter sig lite märkligt. Det kickar igång i uppförsbackar och vid pådrag för att sedan tystna-slockna i nedförsbackar och låga varv. Tittade på tempgivaren i botten på termostathuset och den verkar frisk, men kabeln hade några småskav som jag ska fixa.
Finns det fler givare nån annanstans, alltså som är relevant för add coolant-funktionen, inte motortempen?
ps.
Jag är ännu inte riktigt uppe i nivå, så det är möjligt att det fungerar hundra, men för säkerhets skull skulle jag vilja kolla eventuella andra givare.
ds.
En svart FD -92´
En Röd Audi A4 2,6 -96´ Till salu
Ett elakt Tinkersto -92´
Och en VW Taro -92´ Så att jag tar mig hem.
Publicerat datum: 19-07-2006 16:42
Nej det är bara den nivå-givaren som finns i blocket. Och den är mycket riktigt kopplad mot "Add Coolant"
Är säker på att fyller du på med tillräckligt med vatten så kommer dina problem med "Add coolant" att försvinna.
Tillräckligt med vatten = Full AST (plast tanken med lock vid orginal IC) + fullt med vatten upp till kanten i blocket (det ska inte gå "pumpa" så att nivån sjunker)
Allt övertrycks vatten som blir då vattnet blir varm ska "skjutas" ut till vattenbehållaren vid ena lyset.