Klart du skall ha en sedan går dina frågor att analysera sönder.
Bilen är en meckbil och den skall helst ha gått 0mil men det går ju inte..
Delar är inga probs att fixa fram relativt snabbt.
Kvalitén?!
Det är en Mazda som är japansk så den plastiga känslan får man leva med. Motorerna klarar runt 12k men kan klara betydligt mer om den är rätt skött.
Motorn kan jag inte svara på men efter vintern borde jag kunna svara på det rel. nogrannt. iofs så är det grejer man vill göra om man river och då skall man vara proffs på wankel för att få det rätt.
Vill du bara köra köp inte en rx7 köp en Volvo eller en Honda.
Jag får väl säga det motsatta då, jag har mekat minimalt med min (peppar peppar...). Om jag bara hade haft den som gatbil skulle jag inte behöva ha gjort mer än byta olja. Detta är på ca 800mil. Startade på 8500. Jag tycker bilen varit väldigt lättmekad hittills, även om det är ganska trångt på vissa ställen. Dessutom slipper man rost och kärvade skruv om man köper japanskt.
Men det är väl olika från bil till bil antar jag...
Zebb skrev:
Jag får väl säga det motsatta då, jag har mekat minimalt med min (peppar peppar...). Om jag bara hade haft den som gatbil skulle jag inte behöva ha gjort mer än byta olja. Detta är på ca 800mil. Startade på 8500. Jag tycker bilen varit väldigt lättmekad hittills, även om det är ganska trångt på vissa ställen. Dessutom slipper man rost och kärvade skruv om man köper japanskt.
Men det är väl olika från bil till bil antar jag...
RX7an tycker jag är superkul och mecka med. Kul att höra att du inte haft några som helst besvär med bilen på 800mil men det är iofs inte speciellt långt.
Men klart får man tag i ett bra exemplar och tar välhand om den och kör lugnt kan de nog hålla hur bra som helst.
Men käslan av att sätta sig i sjuan och brumma iväg slår det mesta för att inte tala om att rejsa runt på bana..