Publicerat datum: 14-09-2006 21:49
FDn har de största sidmatade spridare av alla bilar jag vet.
Har kollat runt en hel del och inte hittat en enda bil som har större sidmatade.
Och de är de sekundära spridarna på 850cc.
De secundära spridarna går att använda som primära spridare, men man måste plocka bort "spetsen" och ha 3 oringar
Ska du ha större än orginal orginals 850cc secundär spridare måste fuelrailen byggas om eftersom orginal fuelrail förutsätter att spridarna är sidmatade.
Publicerat datum: 25-10-2006 22:05
Bästa val? svårt att säga.
Det beror på vilket sprut (databox) du har & om du är villig att byta primär spridare inför varje besiktning eller inte.
Om du har PFC det är ok är nog bästa val att stoppa in 2 st 850cc orginal sekundärspridare på primär platerna & egen ström till soppapumpen.
Har du ett AEM sprut har jag hört att det ska gå fixa tomång &2500rpm så att det gårigenom besiktning. X-man har jag för mig lyckades fåigeom sin bil med 850 primärer & AEM sprut.
ÄR det inte ok(PFC) , så byt ut 850 skundärerna & fuelrail till 1300cc eller 1600cc.
Då har tomgång & 2500rpm körs då på orginal 550 primärer och bör kunnas fåigenom besiktningen.
Orginalspridarna räcker till ca 350 häst (80% duty) med eftermarknadssprut och egen strömkabel till soppapumpen.
Jag har skaffat soppapump från Sard 280 l/h och 850cc primärspridare
och 1300cc sekundärspridare toppmatade, detta ingick i ett kit som jag köpte på http://kgparts.com/index.php?page=kgfuel
i kittet ingår bränsletrycksregulator primär och sekundärspridare (4st spridare) primär och sekundär fuel rail