Jag behöver en ny koppling till min rx7 gen3 väldigt fort.
någon som vet nån som säljer koppling till denna i sverige?
Det ska dock inte vara någon orginal helst någon som håller för en ca 400 hk.
tack på förhand.
Knight Sports Kopplingar är galet sköna, precis samma feel som orginal. Med 2 olika svänghjul att välja mellan, de lätta väger 5.3 å är grymt!
Testade de under en dag i japan me grymma resultat. Jag kommer köpa ett sånt kit garanterat!
www.neweraparts.com har dom.
Chrno skrev:
Knight Sports Kopplingar är galet sköna, precis samma feel som orginal. Med 2 olika svänghjul att välja mellan, de lätta väger 5.3 å är grymt!
Testade de under en dag i japan me grymma resultat. Jag kommer köpa ett sånt kit garanterat!
www.neweraparts.com har dom.
fd3s-emme skrev:
Jag behöver en ny koppling till min rx7 gen3 väldigt fort.
någon som vet nån som säljer koppling till denna i sverige?
Det ska dock inte vara någon orginal helst någon som håller för en ca 400 hk.
tack på förhand.
MVH Emelie
Jag har på hyllan i garaget Exedy Japanska kvalitetskopplingar med förstärkt tryckplatta och organisk lamell eller sinter variant. Specen säger 420 Nm samt 500 Nm. PMa mig eller ring min mobil för att få pris. Jag bor i Sundbyberg men kan givetvis skick per post.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Har som sagt även jag koppling liggandes. klarar ca 600Nm. Finns i Jönköping men transport uppför E4an kan ordnas till kvällen eller ev. morgondagen. Du har numret.
nu har jag fixat koppling iaf..
min låda hade kärvat fast en hel del skruvade loss kopplingen innan vi tog ner lådan så gick de ner..
tog lite extra lång tid bara :S..
lamellen var helt slut den hade trasats sönder låg ganska stora bitar av den i växellådan ...
Zebb: Svänghjul kostar runt 6k för de lättaste, kopplingen kostar.. hmmm typ 8-9k kan jag tänka mig.
Dom är HELT vansinnigt feta kan jag säga. Tål nånstans runt 500hk har jag för mig att nån sagt.. Kan dock kolla upp de.
De skönaste me dom är ju den galna responsen, som greppar grymt bra. Men funnkar precis som en vanlig koppling i starter, om man nu gillar rödljusrace å liknande.