Författare |
vill låna org fjäderben och luftburk för reggning |
thulle
Användare
Hemort: Hedemora/Dalarna
Registrerad: 29.01.03 |
Publicerat datum: 21-09-2006 08:36 |
|
|
Hej
Besiktade bilen i Har du något eller båda av detta liggandes och kan tänka morde och fick anmärkning på luftburk och fjäderben inte var orginal.
Har du nått eller båda av detta och kan tänka dig att låna ut det vore jag oerhört tacksam.
Jag måste ha delarna ganska snart då jag bara har en månad på mig innan jag åker på helt ny reggning.
Självklart betalar jag all frakt till och från ägaren, och nån sorts
kompenasation får vi lösa om det önskas.
Slitet för dig blir att åka till bussgods och lämna grejern om du bor långt bort så jag inte kan åka å hämta delarna på plats.
Skicka ett PM
Maila: maba@unx.se
Msn messenger: thulle@hotmail.com
tel: 070-664 75 71
Vet inte om detta skulle varit under köpes???
Montegoblue FD -94 US Touring
messenger: thulle@hotmail.com |
|
Författare |
RE: vill låna org fjäderben och luftburk för reggning |
Zebb
Användare
Hemort: Torsås (Småland)
Registrerad: 30.03.05 |
Publicerat datum: 21-09-2006 10:34 |
|
|
Men för helvete! Man blir bara så förbannad! Vad skulle det göra om du har andra dämpare på? Eller "öppet" filter?
Förresten vad har du för dämpare? Det finns vissa specialmodeller med specialdämpare (det skulle du kunna säga). Jag regbesiktade min med öppet filter, och dom sa bara "jaha...".
Trött på dessa paragrafryttare som lever i en annan värld! Jag lovar dig, om du kommer in med en tokmoddad 240 så kommer dom inte säga någonting.
Sorry, men jag var tvungen
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med några delar så snabbt. Men om jag haft ett garage färdigt nu så hade jag skickat dämparna direkt!
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94
Redigerat av Zebb datum: 21-09-2006 10:35 |
|
Författare |
thulle
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 10:45 |
|
|
hehe Jag håller med fullständigt.
Hade inte våran gamla regbes gubbe tagit emot lite mycket choklad å alkohol eller delat med sig mer till den nyanställda som satte dit dem så hade den alla gånger gått igenom.
Men nu lär de köpa in en en nitisk 25årig besiktningsIngengör som skulle hålla stenhårt på alla punkter så det var kört.
Öppet filter är minsan inte ok men 5" ändrör var tydligen inga problem? jag ser inte skillnaden???
bara värdena är ok så ska det väl vara lugnt??
samma sak med fjäderbenen, bara de fungerar tillfredställande så ska det väl inte vara några problem...
Sen fick jag nerslag på att jag inet har nån strypning i bränslepåfyllnadsröret, Vafalls det finns väl inte en pump i Sverige som har blyad soppa nå längre?!?
Jaja inte mycket man kan göra, bara att låna grejer och regga den för sen vid vanlig bes så är det ju helt ok tydligen, detta underbara pappersland...
Vad gör man, det finns ju ingen som får konkurera med idioterna.....
messenger: thulle@hotmail.com
Redigerat av thulle datum: 21-09-2006 10:53 |
|
Författare |
Bosse wankel
Användare
Hemort: Veinge
Registrerad: 10.04.03 |
Publicerat datum: 21-09-2006 11:48 |
|
|
jag skulle åka till ett nytt ställe och besiktiga, då kanske den går igenom |
|
Författare |
thulle
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 11:59 |
|
|
Vill inte chansa igen när en reggningen kostar 1850:-
Hoppas på att jag kan hitta nån snäll själ som har orginal grejer liggandes som jag kan låna.
Och nu när jag tänker efter tog killen mitt V5 papper och behöll det, ska de göra det???
|
Författare |
MAZDAMICKE
Användare
Hemort: kinnahult
Registrerad: 18.05.06 |
Publicerat datum: 21-09-2006 14:01 |
|
|
Ja de tog mitt papper med så de e nog som de ska
|
|
Författare |
Zebb
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 14:24 |
|
|
Varför är det inte ok med nya dämpare? Ja, det kan man fråga sig. På en över tio år gammal bil ska dom väl vara jättenöjda om det sitter nya dämpare på! Hur vet dom att det inte är orignal? Om du spayar dom svarta så garanterar jag att du kommer igenom! Det där med original luftburk orkar jag inte änns gå in på... Tur att man har en bra besikningsstation i närheten.
Så; åk o skäll ut dom!
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
Combat
Superadministratör
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03 |
Publicerat datum: 21-09-2006 14:32 |
|
|
Visst är det bra att besiktningsmän är kritiska, det är deras jobb. Men ibland tenderar det att ta sig löjligt stora proportioner.
|
|
Författare |
thulle
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 14:36 |
|
|
Hehe jo man är var lite sugen på å säga vad man tyckte men han stod där å prediak att han var sååå snäll som inte skrev motor ändrad, för den var trimmad sa han, trimmad? det sitter en öppen dump där
Citerar besiktningsprotokollet från min egen favorit paragrafryttare, varje punkt och versal är precis som på protokollet:
1.Bränsle, strypning saknas. strypning bränslepåfyllning saknas. Uppfyller ej krav enl A40
2. HJULSYSTEM, ändrad. intyg tillverkare alt återställa. Uppfyller ej krav enl. se fritext
3. AVGASRENING, otillåten ändring. org luftfilterbox saknas - . Uppfyller ej krav enl A40
Nån fritext finns ej, och jag fick bara sida 1 av 2 ser jag nu.
och vad i hela friden är A40?
De är för sköna
Jag avslutade mitt besök med
"Jaja då får jag väl låna dessa grejer av nån så den går igenom då"
då svarade han bara
"mjaeeee du ska ju byta grejjerna å inte bara låna"
jojo
MAZDAMICKE, ok då är det iaf nått som är som det ska
Combat precis, självklart kan jag hålla med när de påpekar grejer som påverkar säkerheten, jag kan sträcka mig till dämparna, men nu kan man tycka att öhlins borde vara pålitliga, med bränsleröret och luftfiltret är bara rent joll.
kan väl inflika att bes killen nämde att han jobba tpå öhlins när han såg benen, men jag är väldigt skeptisk att det var på utvecklingsavdelningen....
messenger: thulle@hotmail.com
Redigerat av thulle datum: 21-09-2006 14:46 |
|
Författare |
Zebb
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 15:17 |
|
|
Å va trött man blir (igen). Orkar knappt läsa det su skriver
Kan du inte fixa papper från Öhlins då? Vad ska det vara för papper? Blått eller grönt? För det är mkt viktigt vetdu! "spysmiley"
Kraniel på rejsa.nu jobbar på Öhlins, han kanske kan hjälpa dig.
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
thulle
Användare
Publicerat datum: 21-09-2006 19:27 |
|
|
hehe jag frågade faktist det eftersom brorsan har en polare som jobbar på utvecklingsavdelningen där men han sa att det var från mazda jag skulle ha intyget?
Han visste väl själv efter som han jobbat på öhlins (troligen deras lager) sen var han ju besiktningsINGENGÖR undra hur många högskolepoäng det är på den utbildningen
Nä idagens tider när allt skall privatiseras så kan vi väl passa på att privatisera bilprovningen och varför inte systembolaget på engång
*inlägget skrivet med en viss gnutta ironi*
Jag har ev lokaliserat lite delar men självklart är jag öppen för förslag för att inte krångla till det i onödan för ev "utlånare"
//Mattias
|
Författare |
Chrno
Användare
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05 |
Publicerat datum: 21-09-2006 21:25 |
|
|
Jag har en luftburk du kan låna, tyvär har jag bara öhlins på min bil också. Men min besman sa INGENTING om nånting på min bil. Förutom lampor.. Å dom visste jag att han skulle klaga på. Besiktigade med Mazdaspeed ratt,Öhlinscoilovers,Trust Catback,Bridestolar,Ventilerad Glasfiberhuv å Kolfiber diffuser. Utan några problem alls...
Men somsagt Luftburken kan du låna.. Kan försöka få iväg den imorn.. Men de är inte säkert att jag hinner åka förbi garaget å hämta den.
ivanrare@hotmail.com om du vill snacka på msn.
//Daniel
Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678
Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.
http://www.garaget.org/chrno |
|
Författare |
D0GG3
Användare
Hemort: Kalmar
Registrerad: 27.02.06 |
Publicerat datum: 11-10-2006 12:02 |
|
|
Bosse wankel skrev:
jag skulle åka till ett nytt ställe och besiktiga, då kanske den går igenom
Eftersom det är en reggning så måste man alltid åka till samma ställe som första gången. Har man väl kört in får man inte byta!
Rx-7 FD R2 |
|