Publicerat datum: 02-10-2006 15:56
Hej alla wankelfolk.
Suck...Har lite problem med min nyimporterade FD. Det är så att kompressor impellern på ena turbon har skadade blad. Frågan är vad som ska göras åt det. Turbon förefaller att vara intakt förutom skadorna på själva impellern. Är det någon som sitter på en orginalturbo som de inte behöver ? Alternativt om nån har bara impellern på kompressorsidan ? Dvs t.ex någon turbo som är skadad på annat sätt men har en hel impeller? Annars mycket tacksam för tips var man kan få tag på impeller alternativt en annan turbo.
Suck...Har lite problem med min nyimporterade FD. Det är så att kompressor impellern på ena turbon har skadade blad. Frågan är vad som ska göras åt det. Turbon förefaller att vara intakt förutom skadorna på själva impellern. Är det någon som sitter på en orginalturbo som de inte behöver ? Alternativt om nån har bara impellern på kompressorsidan ? Dvs t.ex någon turbo som är skadad på annat sätt men har en hel impeller? Annars mycket tacksam för tips var man kan få tag på impeller alternativt en annan turbo.
/ Erik
jag har ~99 turbosar som axeln på ena turbon har gått av
Jag vet inte exakt vad som skiljer, men med tanke på att de har högre kapacitet lär ju impellrarna troligtvis vara större om inte annat annan utformning.
Publicerat datum: 11-10-2006 16:17
Efter att ha jämfört mina aggregat med ett aggregat från 92 visade det sig att de inte var helt lika. Mina aggregat är något större. Ska det vara någon skillnad på turbos från 95 och 92 verkligen? Trodde det bara var 99 aggregaten som var annorlunda. Började just fundera om jag kanske har 99 aggregat. Hur ser 99 turbon ut? Vad är det som skiljer. Jag har t.ex en kant vid inloppet till kompressorhjulet som inte fanns på 92 turbon.
Kan man veta att det är en 99 turbo genom beteckningarna på den? Beteckningen på mina är:
N3C1 A
0410
Hittade denna tråden på rx7club: www.rx7club.com/showthread.php?t=221330&highlight=JSpec+turbos
Finns det någon annan som har 99 turbos som vet sitt serienummer? Eller några andra tips på hur man kan kolla serienummer.