Ja då jag håller på förfullt med min bil nu så söker jag lite bilder på
Front monterad IC bygge och Halv bur bygge om det finns någon som har.
Kan med va intressant och se hur det ser ut i era motor rum så man kan få nån bra ide på vad man kan göra där i för att få det snyggt.
Någon som har bra mått och ritning på en halv bur ?
Ja V-mount är både bra och snyggt. Dock lite dyrare vad jag sett. Någon som vet var man kan köpa intercooler för V-mount o inte hela kitet? Har hittat många V-mount kit men det billigaste jag hittat kostar 17k.
Man bygger ju själv; kylare 5000 o en kina-ic för 2000. Tycker priserna på dom färdiga kiten är helt sjuka. Givetvis kommer svetsning och material kostar några tusenlappar också men fortfarande mkt billigare än alla färdiga kit. Jag kommer bygga ett i vinter.
Ja det är mycket billigare att bygga själv. Jag har inte hittat nån ba ic där anslutningarna är på baksidan av ic:n istället för på sidorna som de är på front mounted ic. Vet någon om annan en bra sida med vettiga priser på med ic för V-mount? Jag är inte så sugen på att bygga om en ic även att de kanske får bli det alternativet.
Jag tänkte köpa en IC-kärna och låta en svetsare sveta gavlarna. Då blir det som man vill ha det. En stor kina-kärna kostar 1000 spänn. Om du inte vet om någon som kan svetsa IC:n åt dig kan du vända dig till KL-racing, dom har bra priser.
Edit: Vet inte kvaliten på "kina-ic:s" men jag kommer iaf chansa då dom är så billiga. Är det skit så är det.
RobThebankz skrev:
Hehe ja nu har jag ju redan en Front monterad på väg från greddy. Men hur stor skillnad är det ?
Vet inte exakt, men det kyler nog lite sämre än originalplaseringen då du får en stor IC framför kylaren. Insugsluften borde dock bli mkt kallare än vanligt.
Detta V-mount kit måste vara ett av dom sämre utförda vad gäller rörkrökar tankar anslutning till tankar. Det blir en hel del turbulens samt störningar i systemet med dålig verkningsgrad som följd. Nej tacka vet jag ett Greddy 2 eller 3 raders intercooler kit eller varför inte ett ML Wankeltrim utvecklat flowcooler steg 2 (550 hk) intercooler kit.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Tänk på att det är ganska varmt under huven , så efter en lång bilkö eller snigelfart genom stan en varm sommardag så är det inte så kul att trycka på gasen med en upphettad intercooler som sitter mitt i motorrummet . Jag tror att v-mount funkar bäst med ventilerad huv . (bara en tanke)
http://home.swipnet.se/rx7
*Basic bolt on FD*
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.