Jag tänkte börja så smått med att modda min bil under vintern. Bilen är än så länge helt standard, och funderar på att börja med 'downpipe', 'intake' och 'cat-back' avgas (sorry, min svenska är inte så bra när det gäller bildelar, vad heter dessa på svenska???). Än så länge är jag lite inne på att beställa från rx7store.net, men det kanske finns att köpa från butik i Sverige. Var/vilken butik skulle ha detta i så fall? Jag håller till i Göteborg, så ju närmare där, ju bättre.
De jag kollat på än så länge på rx7store.net är ett HKS kolfiber/titanium 'cat-back', HKS Racing 'intake' och en Pettit 'downpipe'. Jag har haft HKS på tidigare bilar, och tycker de är kanon. Pettit däremot har jag ingen erfarenhet av. Är de något bra? De är liksom HKS ganska dyra, men är det värt de extra pengarna?
Dessutom om man kollar på rx7store.net har de en HKS 'downpipe', men den är inte i rostfritt utan i 'mild steel'. Är detta verkligen att rekommendera för svenska vägar? Jag tycker det är lite underligt, då HKS brukar ha bland de bästa produkterna, och dessutom är det bland de dyraste på sidan. Någon som vet fördelarna med detta system?