Är det någom här som har någon erfarenhet av coating? jag hade tänkt att coata grenrör, downpipe och turbinhus! räcker det at coata eller ska man linda grenrör och downpipe eller ska man hoppa över coatning och bara linda rören? jag antar att om man även coatar utanpå såsom innuti så kommer man ifrån det problem med rost som vissa verkar ha problem med (antar att downpipen är i svartstål?)
Jag har låtit Weird coating i Upplands Väsby svart coata mitt RX-8 grenrör inuti samt utanpå. Hittils verkar det lovande men jag har bara kört 50 mil med grenröret. Kan säga att när man kört hårt så kommer allt "knäppande" från slutrören vilket det inte gjorde innan vilket tyder på att värmen har transporterats längre bak i avgassystemet. Om du har rostfritt grenrör samt downpipe skulle jag inte rekomendera coating eller värmebandage.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Rost fritt isolerar i sig värmestrålningeneffektivare än svartstål sen ser det ju alltid mer bling ut med polerat rostfritt Gillar för övrigt inte bandage på svartstål när man har en gatbil som är utsatt för fukt,värme och väta det blir lätt kondens och rören rostar mkt snabbare. Jag föredrar coating på svartplåt/rör
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.