Författare |
VAD FÖR TURBOKIT? |
ICE-RX
Användare

Hemort: Lund
Registrerad: 25.02.06 |
Publicerat datum: 16-01-2007 08:31 |
|
|
hej undrar vad man kan hitta för bra turbokit färdigt med ic o allt...
ska klara 500hk ungefär...
mvh Johan
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se
Redigerat av ICE-RX datum: 23-02-2007 12:57 |
|
Författare |
RE: VAD FÖR TURBOKIT? |
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 16-01-2007 09:14 |
|
|
Har ett rostfritt prototyp grenrör till FD för serietillverkning av Peter G grenrörsmästare. Grenröret är anpassat för en Holset HX-40 turbo som pumpar luft för drygt 500 hk. Detta turbo kit kommer jag börja sälja i början av Mars med oljeslangar, luftfilter och downpipe. Kommer även kunna erbjuda ett intercooler kit med slangar o tryckrör till konkurrenskraftigt pris. Obs! Turbo kitet är framtaget för en steg 1 streetportad 13B REW motor men om intresse finns kommer jag även ta fram lämplig turbo för en oportad REW motor.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 16-01-2007 10:04 |
|
|
okej skulle vilja ha de i början på mars...
vad kommer priset ligga på ?
vill ha intercooler o hela kitet....
har renoverat samt portad motor som kommer tåla upp till 800hk
men vill bara ta ut 500hk...
mvh Johan
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se |
|
Författare |
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 16-01-2007 14:55 |
|
|
Synd att du bara vill ha ut 500hk 
Jag har en Garret TO4R liggandes ( skall lämna den för genomgång) samt ett matchande grenrör. Denna snurra klara lätt av att skrämma ur runt 650 hk i en wankel 
[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling
blennow@glocalnet.net
0708-145580 |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 16-01-2007 16:04 |
|
|
vad vill du ha för de då? mvh Johan 
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se |
|
Författare |
johnnydaveman
Användare
Hemort: Stenhamra, Ekerö
Registrerad: 18.08.05 |
Publicerat datum: 16-01-2007 18:33 |
|
|
Bara 500 hk HUUM??? i bland undrar jag om dom som`" bara" ska ha 500 hk vet hur bra det går och livslängden på motorn blir |
|
Författare |
Zebb
Användare

Hemort: Torsås (Småland)
Registrerad: 30.03.05 |
Publicerat datum: 16-01-2007 20:52 |
|
|
Körbarhet nolla
(?)
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 17-01-2007 11:48 |
|
|
johnnydaveman skrev:
Bara 500 hk HUUM??? i bland undrar jag om dom som`" bara" ska ha 500 hk vet hur bra det går och livslängden på motorn blir
de va inte detta jag undrade om !
har en bra kille som kan de där.....
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se
Redigerat av ICE-RX datum: 17-01-2007 11:49 |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 17-01-2007 11:50 |
|
|
Zebb skrev:
Körbarhet nolla
 (?)
de va inte detta jag undrade om !
vet ni inte ett kitt ni kan rekomendera så kan ni ju skriva i ett annat ämne... fan de börjar ju likna zatzys forum de här,,,,,,,
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se |
|
Författare |
Zebb
Användare

Publicerat datum: 17-01-2007 12:41 |
|
|
Det finns en massa "kit" som klarar 500hk. Frågan är väl snarare hur mkt pengar du vill lägga samt hur mkt snigeleffekt du accepterar...
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 17-01-2007 13:09 |
|
|
Zebb skrev:
Det finns en massa "kit" som klarar 500hk. Frågan är väl snarare hur mkt pengar du vill lägga samt hur mkt snigeleffekt du accepterar...
oki kan du säga hur hks och greddys system är? eller du kanske vet något annat prisvärt bra?
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se |
|
Författare |
Thunder
Användare
Hemort: Sthlm
Registrerad: 16.05.04 |
Publicerat datum: 17-01-2007 19:24 |
|
|
Snacka med Abexi eller gå in på deras hemsida G-R.se Dom kan fixa det mesta och är jäkligt kunnig på olika singelsystem. Dom fixa att T04S kit till mej och jag e kanon nöjd! Det pallar ca 500-550hk. Skulle jag rekomendera!! |
|
Författare |
johnnydaveman
Användare
Hemort: Stenhamra, Ekerö
Registrerad: 18.08.05 |
Publicerat datum: 17-01-2007 21:30 |
|
|
prova med A-spec.com pris värt och bra tycker ja eller så bygger man ett eget kitt det blir roligare och billigare  |
|
Författare |
Zebb
Användare

Publicerat datum: 17-01-2007 22:25 |
|
|
Japp, A-spec har jag hört mkt bra om. Bygger lite customturbos o sånt. Kolla lite på rx7store.net också. http://www.rx7store.net/product_p/t04r%20turbo%20kit.htm Där är ett som skulle kunna passa tex, men grenröret verkar vara nåt billigt skit.
Ring runt till alla svenska wankelbyggare först är mitt tips. Alltid bra o köpa grejer på nära håll samt gynna wankelsverige 
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94 |
|
Författare |
Lasse wankel
Användare
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03 |
Publicerat datum: 17-01-2007 22:38 |
|
|
Ska man åka oportad motor är det lämpligt att välja ett relativt litet (i wankelmått) turbinhus, men då får man också se upp för mottryck som kan ta kål på motorn. Jag tippar att lte drygt 400 hk kan man hitta med en bra turbokombination med mappbart sprut/tändning samt effektiv laddluftkylare och V-Power soppa. Sen om man street eller bridge/PP portar motorn då måste man givetvis välja större turbin och kompressor del samt E-85 eller race soppa om man planerar att ladda över 1 bar. Har hört om 13B motorer som lämnat allt mellan 500-1100 hk beroende på motor set upen.
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse |
|
Författare |
Zebb
Användare

Publicerat datum: 17-01-2007 23:16 |
|
|
Såg att du skulle åka bana också. För då är som sagt körbarheten nr 1. Tänk på det när du väljer turbo istället för antalet hästar. 500 är mer än dom flesta kan hantera, jag lovar.
Sebastian Gottfridsson
Kör FD -94
Redigerat av Zebb datum: 18-01-2007 00:43 |
|
Författare |
NiHa
Användare
Hemort: Karlskoga
Registrerad: 05.04.05 |
Publicerat datum: 18-01-2007 10:28 |
|
|
Hej. Du hittar nog inget färdigt koncept med ALLT. Skulle tro att dessa som du blivit rekomenderade i denna tråd kan sy ihop ett paket men som sagt var så finns det inget universiellt uppgraderingspaket, skulle kosta en del om det fanns . Bana betyder som du nog förstår att ligga mycket på högre varv och i rätt register vilket gör att man anpassar växellåda samt utväxling för det. På så sätt får man som dom flesta misstolkar som allmän "körbarhet", alltså inget som har att göra med bankörning. Tänk en STCC-bil på gatan, skrattretande då den är väääldigt slö under 70km/h (får smisk av helt omoddade standardbilar i mellanklassen) men över det så är den grym. Skulle rekomendera en GT-hybrid, för som jag uppfattar dina behov, typ GT35 med en "mellan-street-port" så får du både respons samt längre register som kommer tidigare vilket gör att du kan få lite skoj på gatan också. Titta på 420-450RWHP-kit så är det i dom regionerna du önskar. Kom ihåg att det som gör att du kan få körbarhet samt den önskade effekten är mappningen!!!!!!
Lycka till
REAL POWER= ROTARY PERFORMANCE |
|
Författare |
Chrno
Användare

Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05 |
Publicerat datum: 18-01-2007 13:39 |
|
|
Säger bara Knightsports SS480 SATANIHELVETE vilken respons, Å klarar 500häst. SJUKT feta kit som är förstärkta av en riktig legend inom Wankelsport. Kan varmt rekommenderas både till gata och bana. Har rattat en oportad wankel med dito snurra. Skulle jag nån gång gå single skulle jag köpa det kittet utan att blinka!
Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678
Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.
http://www.garaget.org/chrno
Redigerat av Chrno datum: 18-01-2007 14:48 |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 18-01-2007 17:43 |
|
|
Chrno skrev:
Säger bara Knightsports SS480 SATANIHELVETE vilken respons, Å klarar 500häst. SJUKT feta kit som är förstärkta av en riktig legend inom Wankelsport. Kan varmt rekommenderas både till gata och bana. Har rattat en oportad wankel med dito snurra. Skulle jag nån gång gå single skulle jag köpa det kittet utan att blinka!
okej vart finner ja det? och vilket pris?? mvh
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se |
|
Författare |
ICE-RX
Användare

Publicerat datum: 18-01-2007 17:45 |
|
|
NiHa skrev:
Hej. Du hittar nog inget färdigt koncept med ALLT. Skulle tro att dessa som du blivit rekomenderade i denna tråd kan sy ihop ett paket men som sagt var så finns det inget universiellt uppgraderingspaket, skulle kosta en del om det fanns  . Bana betyder som du nog förstår att ligga mycket på högre varv och i rätt register vilket gör att man anpassar växellåda samt utväxling för det. På så sätt får man som dom flesta misstolkar som allmän "körbarhet", alltså inget som har att göra med bankörning. Tänk en STCC-bil på gatan, skrattretande då den är väääldigt slö under 70km/h (får smisk av helt omoddade standardbilar i mellanklassen) men över det så är den grym. Skulle rekomendera en GT-hybrid, för som jag uppfattar dina behov, typ GT35 med en "mellan-street-port" så får du både respons samt längre register som kommer tidigare vilket gör att du kan få lite skoj på gatan också. Titta på 420-450RWHP-kit så är det i dom regionerna du önskar. Kom ihåg att det som gör att du kan få körbarhet samt den önskade effekten är mappningen!!!!!!
Lycka till
oki ja e inte så super seriös när de gäller banköningen utan kommer väll förhoppningsvis köra några ggr på bana i sommar
mvh
Johan Isberg
www.Redrumperformance.se
www.pioneer.se |
|