Publicerat datum: 11-04-2007 06:59
Hej.
Först en liten historia om SBP i Södertälje. Igår gick bilen igenom trots en mycket grinig, sur och otrevlig besiktningsman. Han klagade, gnällde på allt. Fick kommentarer att det var så onödigt men en Japan import, bilen var för låg kunde inte användas, att det var dyrt med reservdelar, att det var en postbil mm. Han klagade t.o.m på mig som person
Nu till det roliga. När jag betalt och ska köra iväg så är bilnyckeln borta. Besiktningsmannen hävdar att han tog ur den ur bilen och gav till mig men det gjorde han inte. Det slutar med att jag, chefen och 2 besiktningsmän finkammar anläggningen och min bil efter nyckeln men hittar ingenting. Min familj har extranycklar och jag ringde dem för att de skulle komma med nyckeln vilket skulle ta lång tid då jag bor inne i Stockholm. Den otrevlige besiktningsmannen var nu extremt spak när han hade sumpat nyckeln. Det var ett stort nöje att se denna otrevliga människa går runt med svansen mellan benen . Till slut hittar vi iaf nyckeln som han lagt vid en annan dator där han inte trodde att han varit efter han gått ur bilen.
LADDTRYCKSPROBLEM
Kopplade för första gången in en Laddtrycksmätare igår. Enligt tidigare poster ska väl laddtryckskurvan vara ung 0,7-0,55-0,7. Jag får den kurvan men när andra turbon går in och laddet stiger till 0,7 sjunker det igen efter en mycket kort stund och ligger på ca 0,5-0,55 fram till att växlingsljudet börjar låta. Har ingen fungerande varvräknare så kan inte säga vid vilket varvtal det sker dock. Man kan väl misstänka nåt fel med nån vakumslang?? Tänkte om någon annan har haft liknande laddtryckskurva och hade nåt tips var jag kunde börja med att kolla. Bilen är en Japanimport och har öppna filter annars orginal.
Mvh
Erik
Författare
RE: Laddar för lite på andra Turbon. Samt Historia om SBP
WOHO nån med samma fel som jag håller på felsöker. Fixade en vaccum ventil från mazda för att se om det var problemet men jag har inte hunnit skruva ihop allt igen. Det som jag läst om är att en vaccumventil från vaccum kammaren är dålig, det är den grön/svarta vid spjällhuset ungefär. 437 kr tog mazda för den men men. MYCKET läsvärt är