hej!
Har bara en fråga, är det nån som vet vilken setup man ska köra med när man har en Redom Type A ecu?
Läste nånstans att dom boxarna är mappade för utan katt och med större ic och downpipe.
Varför jag undrar det är för att min rx7a är importerad från Japan för ca ett halvår sen, och sen när den skulle besiktas här i Sverige så tror jag bilfirman satte dit en katt på den. Misstänker att det inte satt någon på den när den importerades.
Tycker det verkar som att den går väldigt fett just nu och det känns inte alls som att det är runt 300hk i den.
Min setup just nu:
större ic
redom type A ecu
grövre avgassystem och downpipe
Org Katalysator
Skulle man våga plocka bort katten tror ni utan att motorn kommer skulle börja spika?
Type A har en fetare mapp,
Ändrad tändning,
Ändrad bränslemapp (fetare)
Boostspärren är borta
Hastighetsspärr borta
Den är gjord för trimmning med säkerhet. Om jag fattar allt rätt så är den för bilar med kat och luftfilter.
Är en hel del saker mer tekniskt skrivna som jag inte förstår riktigt.. Men det är iaf vad jag får ut av beskrivningen.
Nån annan kanske kan förklara allt bättre, eller säga att jag har fel.
Okej, för när jag sökte lite på redrum type A förut så fick jag nämligen fram det här:
The TYPE-A ROM tune from Amemiya is for fully stock to lightly/mildly modified RX-7`s. If you are aiming for 285hp~310hp with your Rotary Rocket, this ECU can handle it. 285hp is reported with the stock intercooler and 310hp is reported with a 3-ROW front mount intercooler and down pipe. (These specs are with the catalitic converter)
The boost levels on this unit are set at .6~.7 at low .8~.9 at high under 4500rpm and .6~.7 at low .75~.85 at high at over 4500rpm. The boost limiter at above 5500rpm is set at .9 bar and the rev limiter has been raised to 8200rpm. In addition the secondary turbo will engage at 4450rpm.
Så då uppmärksammade jag ju det här (These specs are with the catalitic converter). Så jag undrar om det verkligen ska sitta katt på den elr inte?
Och laddtrycket ligger på 0,69, helt org alltså. skumt!
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.