Författare |
Databoxen |
Prototype_RX7
Användare
Hemort: Bollebygd
Registrerad: 12.04.07 |
Publicerat datum: 21-04-2007 20:12 |
|
|
Drog bort plasten idag och kollade va de satt för box i kärran för bilen laddar så hysteriskt.
Någon som vet va de är förnågot?
Prototype_RX7 bifogat denna bild:
|
|
Författare |
RE: Databoxen |
Precox
Användare
Hemort: Timrå
Registrerad: 20.08.06 |
Publicerat datum: 22-04-2007 03:54 |
|
|
Ettiketen nedan har samma betäckning som min (N3A7(C), och jag har en Knight Sports styrbox. Mer än så vet jag inte, jag har skickat ett mail till support@knightsports.co.jp och väntar på svar, om jag nu kommer få ett med mer information om den styrboxen. du kan ju testa skicka ett mail du oxå så öker vi chansen att få svar
Rx-7 FD Efini Type-R -95. |
|
Författare |
MR Wankeltrim
Användare
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03 |
Publicerat datum: 22-04-2007 06:44 |
|
|
Den nedre etiketten är Mazdas original märkning vilket står på alla boxar så den är ni inte så mycket hjälpta av . Kolla i stället på den övre dekalen som är från chip firman o se om det står vilken version det är på chippet/boxen. Sen är det bara o söka på internet alternativt maila o sen om ni får lite info om vad det är för något.
[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling
blennow@glocalnet.net
0708-145580 |
|
Författare |
Precox
Användare
Hemort: Timrå
Registrerad: 20.08.06 |
Publicerat datum: 22-04-2007 10:16 |
|
|
Jaha.. då har man lärt sig något nytt idag då
Rx-7 FD Efini Type-R -95. |
|
Författare |
Prototype_RX7
Användare
Publicerat datum: 22-04-2007 11:12 |
|
|
Internet är en fantastisk manick sanna mina ord! titta va jag hitta när jag sökte på serie numret
http://www.grid.co.jp/en/index.htm
Ska mejla dom och höra efter vad chippet gör exakt och om man vanligtvis byter spridare i samband med de chippet.
Prototype_RX7 bifogat denna bild:
|
|
Författare |
Prototype_RX7
Användare
Publicerat datum: 24-04-2007 15:40 |
|
|
Har lite problem med mitt laddtryck och har kört med rökmaskin för att hitta eventuella läckor utan att hitta något.
Vid vissa förhållande så tenderar laddtrycket att toppa farligt högt typ när jag kör på kvällen och i uppförslut och vi pratar om 1.0-1.1bar vilket jag tycker är farligt högt.
Vad kan man mer felsöka? Sitter boostcontroller men det händer i princip ingenting när jag skruvar på den och slangarna ser fräscha ut.
Utbytes chippet är ju säkerligen programmerat att höja laddtryck men de borde ju kunna justeras ner med boostcontrollern. |
|