Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar May 15 2024 12:15:53
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Mazda | RX - 7 (FD, Generation 3)
Författare lite frågor angående trimmning !
toad
Användare

Inlägg: 79
Hemort: umeå
Registrerad: 30.04.07
Publicerat datum: 26-05-2007 15:00
eftersom vi har ett forum tänkte jag ställa några korta frågor eftersom jag inte riktigt hittade allt jag sökte efter !

hur länge orkar orginal spridare hänga med ?
och jag har sett folk som har tial44 mm wastegate med singel-turbo kit ,låter lite väl lite för wankel producerar juh mycket avgaser kan inte laddet börja skena eller räcker en 44a det är frågan smiley

apexi på rx7an är det bara plug and play stog på deras sida att lite modifikation kunde förekomma smiley

och hur mycket kan man ladda med en orginal motor och vara hyfsat safe om man bytt intercooler , soppapump och har typ apexi laddtryckstyrning ?

tänkte beställa ett "kina" grenrör för en billig peng hur mycket klarar dessa om man polerar insidan lite på dom brukar väl vara lite kassa svetsfogar inne osv och kanske man får plana flänsarna men vem bryr sig för dom pengarna? materialet i rostfritt kostar väl typ lika mycket smiley


och om ni är haj på regbesikta går det regbesikta utan SIDO blinkers och utan baksäte , och behöver man backljus ? smileysmiley

tack för svar / mvh toad


FD3S !
Författare RE: lite frågor angående trimmning !
X-Man
Administratör

Inlägg: 937
Hemort: Sundsvall
Registrerad: 21.08.03
Publicerat datum: 27-05-2007 08:40
toad skrev:
eftersom vi har ett forum tänkte jag ställa några korta frågor eftersom jag inte riktigt hittade allt jag sökte efter !

hur länge orkar orginal spridare hänga med ?
Dom är nästan maxade som det är, klara kanske 300hk. Men man brukar byta plats på 850cc spridarna, så behöver man bara köpa 2 nya.

och jag har sett folk som har tial44 mm wastegate med singel-turbo kit ,låter lite väl lite för wankel producerar juh mycket avgaser kan inte laddet börja skena eller räcker en 44a det är frågan smiley
Många kit som säljs följer det med en tial 44, och då får man ju räkna med att dom som säljer kitet har testat så att det fungerar.

apexi på rx7an är det bara plug and play stog på deras sida att lite modifikation kunde förekomma smiley
Jag gissar på att det är pfc´n du menar? Den är P´n P, men på någon modell kan man behöva klippa en kabel har jag läst någonstans. Kommer dock inte ihåg vilken/vad.

och hur mycket kan man ladda med en orginal motor och vara hyfsat safe om man bytt intercooler , soppapump och har typ apexi laddtryckstyrning ?
Så länge du inte byt styrsystem och mappat om den så skulle jag säga att du inte ska ladda mer överhuvudtaget.

tänkte beställa ett "kina" grenrör för en billig peng hur mycket klarar dessa om man polerar insidan lite på dom brukar väl vara lite kassa svetsfogar inne osv och kanske man får plana flänsarna men vem bryr sig för dom pengarna? materialet i rostfritt kostar väl typ lika mycket smiley
Ja säg det...


och om ni är haj på regbesikta går det regbesikta utan SIDO blinkers och utan baksäte , och behöver man backljus ? smileysmiley
Nu e ju inte jag "haj" men skulle gissa på att allt utom baksäte behövs.

tack för svar / mvh toad



Den här dagen började faktiskt riktigt bra, sen klev jag upp :-/
163229555
Författare RE: lite frågor angående trimmning !
Robíño
Användare

Redigera

Inlägg: 240
Hemort: Sollentuna (sthlm)
Registrerad: 03.05.05
Publicerat datum: 27-05-2007 11:44
tror inte man kan regbesikta utan baksäte, för då ska ju bilen vara i orginalskick! men det lär ju varaskillnadr mellan olika besiktningsmän och olika delar av landet!


RX-7 FD -92 i sammarbete med:
Tack till: Webbelektronik.se
Spark i häcken till: Ultimate Styling
blackout_1985@hotmail.com http://robin.overdrift.com
Författare RE: lite frågor angående trimmning !
_super_svea_olle_
Användare

Redigera

Inlägg: 126
Hemort: Trelleborg
Registrerad: 11.07.05
Publicerat datum: 27-05-2007 14:47
kina grenrör hade jag skippat köpte sj ett men de passade skit ser bra ut på utsidan men jag sågade isönder mitt o de va väl inte direkt någon vacker syn o de stod att de skulle vara 2,7mm i godset men de va bara 1,7mm så visst de va billigt men satsa på ett bättre märkes rör de lönar sig nog i längden
sveaolle@hotmail.com
Författare RE: lite frågor angående trimmning !
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 27-05-2007 14:59
Kina rören spricker nästan direkt så dom är inget o satsa på.


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: lite frågor angående trimmning !
dizzy
Användare

Redigera

Inlägg: 1141
Hemort: Stockholm
Registrerad: 29.01.03
Publicerat datum: 27-05-2007 15:20
skulle säga att orginal spridarna räcker till 300-330häst på 80% duty cycle
DVS om man har en PFC / annat ställbart sprut.

Skulle inte ladda mer än orginal på en orginalbox. Ett eftermarknads sprut krävs för att ladda mer än orginal.

Sen är egen ström (typ 8mm^2 el mer) till soppapumpen nästan ett krav om man ska ta ut mer än orginal häst enl mit tycke. Orginal ström försörjning orkar inte med så långt om man trimmar och då spelar det ingen roll om man har bättre soppa pumpe eller inte.


Morgan F
RX-7 FD -92
http://www.solace.mh.se/~dizzy

Speed doesnt kill, its the sudden loss of it that does.
3341893 http://www.solace.mh.se/~dizzy
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn