Vad har original ECU:n för beteckning på en FD? Min är märkt: N3A7 och N3A7C på sidan.. Passar en FC ECU i kontakterna på en FD? Har fått för mig att det är ECU:n som krånglar på min pga. att den går fett och inte håller tomgång.. Har kollat allt annat och alla vacuumslangar är bytta, nya tändstift, nya tändkablar osv.
Finns det nån i närheten av Linköping som kanske skulle vilja ta en titt på den??
Det sitter en "original" ECU i kärran, 3 tums system och HKS filter.
Jag har en Blitz ID installerad i bilen sen den kom från England och där är en toppnotering gjord på 540 häst och så vitt jag vet så får man inte ut 540 häst utan att bla. porta motorn och större turbo aggregat mm. Och jag har ju även hittat ett kvitto på den ECU:n jag har i nu så den är ju köpt under förra året.. Bilen har nog varit med om en del känns det som.
Dags att riva isär hela motorn och kolla kanske??
Börjar tröttna på aset, fast den går ju riktigt bra under belastning...
Den kan vara streetportad och sedan har de bara slängt på orginal ECU och sånt, det borde kunna förklara lite av betéendet.
Men jag håller med dig om att det låter som bilen varit med om en del. Vore jag dig skulle jag inte köra mer med den innan jag kikat närmare på motorn samt krin utrustningen.
När du gjort det köp en PFC och låt någon mappa bilen.