De är känsliga för effekt i batteriet. Förra året tog det ett par min. vevandes med hjälp bil på 2000rpm innan den hosta igång men det beror väll lite på hur länge den stått och skicka på motorn.
Hebbe skrev:
De är känsliga för effekt i batteriet. Förra året tog det ett par min. vevandes med hjälp bil på 2000rpm innan den hosta igång men det beror väll lite på hur länge den stått och skicka på motorn.
Jag har provat med olika batterier. Även med ett traktorbatteri.
Menar du att du lät den veva på startmotorn i flera minuter? Jag har som mest försökt i 10 -15 sek itaget. Väntat lite och sen ett försök igen.
Kolla kontakterna till spridarna under insuget. Jag hade med problem att få igång min och det visade sig att kontatken till en spridare inte var där den skulle.
Mäcen skrev:
Kolla kontakterna till spridarna under insuget. Jag hade med problem att få igång min och det visade sig att kontatken till en spridare inte var där den skulle.
Borde inte ena rotorn gå då? Iofs kan ju alla kablar vara urdragna/avslitna.
Mäcen skrev:
Skruvade ner insuget och kollade och det verkar som om kontakterna satt där de skulle. Mätte med multimetern och konstaterade att det var 5V i kontakten vilket borde vara rätt eller?
sniglo skrev:
Har stiften varit blöta efter att du provat starta?
Ja jag har för mig det.
Däremot såg jag nu när jag skruvade av insuget att tre vakuumslangar var urdragna och det var nån mer som saknades. Är de för avgasreningen eller?