Hej igen.
Igår monterade jag en org. downpipe för att slippa boostcreep. Kör nu org.DP, org.kat och sist ett Blitz nür spec type R. (Cat-Back)
Likförbannat visar "peakfunktionen" på mätaren prick 1bar!!
Börjar tro att det är fel på min mätare, för när jag gasar på som mest registrerar den bara mellan 0,75 - 0,8bar. Det är först när jag stänger av bilen och "rekordladdet" visas, som det står 1bar!? Har även visat typ 0.95bar osv...
Blir så jeffla less på skiten om jag inte skall kunna köra som jag vill! Har inte kunnat gasa fritt sen motorrenov för c:a 2mån sen!
Mätaren är av märket swoosch tror ja. Inte en av de dyraste...
Jag tror att bilen laddar lite mkt pgr av vädret just nu. Min bil är också uppe och luktar på 0.9 enligt min laddtrycksmätare, men enligt pfc'n så är det 0.85 eller nått sådant. Tänk på att det kallare vädret gör att laddet ökar. Och ang boostcreep så går det att kontrollera det med orginal boostcontroller som sitter i bilen om du kör singleturbos, även om du har fullflödes avgas så det är egentligen inte problemet. Förutom att du måste mappa det på samma sätt som du mappar en "extern" boostcontroller.
Jag kommer inte ihåg om du sa att du hade Pfc i bilen, isåfall vad visar den. Se till att få bilen mappad om du inte har det..
Jag tror att bilen laddar lite mkt pgr av vädret just nu. Min bil är också uppe och luktar på 0.9 enligt min laddtrycksmätare, men enligt pfc'n så är det 0.85 eller nått sådant. Tänk på att det kallare vädret gör att laddet ökar. Och ang boostcreep så går det att kontrollera det med orginal boostcontroller som sitter i bilen om du kör singleturbos, även om du har fullflödes avgas så det är egentligen inte problemet. Förutom att du måste mappa det på samma sätt som du mappar en "extern" boostcontroller.
Jag kommer inte ihåg om du sa att du hade Pfc i bilen, isåfall vad visar den. Se till att få bilen mappad om du inte har det..
Lycka till iaf
Hälsningar, Daniel
Hej!
Har allt orginal på/i bilen. Två st snurror sitter det i. Innebär detta då att jag inte skall kunna gasa hur jag vill nu heller?
Mrbling skrev:
Känns verkligen som om det är mätaren det är fel på!? SKall sticka och montera en boostcontroller nu.. (Bara för att få ett digitalt maxvärde)
Om det nu inte är ngt fel på min mätare, utan att den faktiskt peakar 1 - 1,1bar, hur länge håller motorn isf?
Christoffer
Har du någon aning när den peakar?
Kan vara att det fattas restrictorpills till pre-spool klockan.. så den laddar upp för mkt innan den skall i vid 4500 varv.
Ingen som helst aning, för jag ser ju inget som helst fel på mätaren under färd! (Högst 0,75bar) Bara när jag sedan stänger av, visar mätaren dryga kilot.
Mvh
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.