Som rubriken, hur mycket effekt/vrid klarar original kopplingen av på en FD -93? kan vara bra att vara förberedd så en slipper för mycket kopplingsslir
Sen mår svänghjulet inget vidare om man åker runt med slirande koppling.
Har 6 puckars kopplingskit på hyllan som klarar upp till 500hk och 590Nm om det kniper.
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
MR Wankeltrim skrev:
Sen mår svänghjulet inget vidare om man åker runt med slirande koppling.
Har 6 puckars kopplingskit på hyllan som klarar upp till 500hk och 590Nm om det kniper.
vågar man fråga vad ett sånt kit går lös på? jag har väl egentligen inga direkt planer på mer än max 350 hk till en början men det skadar ju inte att gradera sig
Dannehankan: Det är samma som jag siktar på, och med alla kopplingar jag testat, sinter,tvåskiviga,treskiviga,orginal,puckar hit och puckar dit måste jag säga att Knightsports centerforce koppling är helt larvigt skön. Svänghjulet finns i 5.6 å 6.1 kg har jag för mig.. Och den beter sig som en vanlig koppling men klarar bra mkt mer.
Vidare efterforskningar visar att Centerforce är ett jänkarföretag(eller om de va kanada) och där är dom något billigare. Men jag vet inte om knighttsports har specat om sin "modell". SJUKT värt kit iaf som jag med 99% säkerhet kommer köpa..
www.centerforce.com är det har jag för mig.. eller om du vill ha knightsportsversionen så kan dom fixa den på www.neweraparts.com