Håller på att sätta ihop min motor efter renovering.
Då förra ägaren har kört ett längre tag( formodar jag..) med läckande vattentätningar så komp har gått ut i kylvattnet, så har motorn blivit översköljd av kylarvatten.
Detta resulterar i att det mesta under huven som är i plast har blivit tort o sprött/sprickigt vilket i sin tur gör att så fort man tar i det så spricker det...
Nästan alla kontaktstycken i kabelstammen i motorutrymmet är dåliga, spruckna eller saknar spärr/låsning då dom gått av så fort man tagit i dom.
Ringde min lokala Mazda åf o frågade vad en ny härva kostade o fick svaret 7000:- +moms....
Frågade även om dom sålde lösa kontakter... men icke!
Är det många kontakter eller det är bara några få du saknar. Om det är många så är det kanske enklare och leta efter en ny härva.
Är det bara några så kan du ta detaljerade bilder så skall jag se om jag har nån liggandes. Har en del kontakter från div mazda kabelhärvor i reserv.
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
MR Wankeltrim skrev:
Är det många kontakter eller det är bara några få du saknar. Om det är många så är det kanske enklare och leta efter en ny härva.
Är det bara några så kan du ta detaljerade bilder så skall jag se om jag har nån liggandes. Har en del kontakter från div mazda kabelhärvor i reserv.
Det är ett par stycken bara.... Mailar bilder i morgon om jag inte löser det lokalt.
FB skrev:
Är det någon typ av kontaktdon för flatstift du är ute efter eller vad?
Skicka ett pm om det inte löser sig så kanske jag kan va behjälplig i så fall.
Ja... någon typ av standard kontakt går ju bra, tänkte byta ut org kontakterna.... lättast så tror jag.
RX-7 FD3S -93
JETTA 1.6 -88
stulen cykel -75
Gå till Forum:
Våra sponsorer!
Nämen se, en ledig plats till..
Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.
Combat 19 Feb : 21:56 Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.
Combat 03 Nov : 22:13 Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!
Combat 03 Nov : 21:55 Vänligen använd inte detta klotterplank!
Evangelion 18 Oct : 18:44 kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen
mpowered 18 Oct : 06:05 bratten och lasse.W har pm
robzter 17 Oct : 21:39 jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.