gzon.
De e wankel de e frågan om.... MPSen e säkert bra men inget ja faller för direkt.
Plocka i hop den(7:an) nu och sen så kan du komma in med den när det är dags att mäta effekten.
Blir kul o se hur mycket mer vrid man kan få med 2 större turbosar än de orginala knatte fläkten.
WWW.G-R.SE
OPTIMERING . EFFEKTMÄTNING . PRESTANDA
[center]ÄVEN BILIMPORT
Författare
RE: Spinner vidare på AEM V-power 612hk 13b singel turbo
gzon skrev:
Abiex: Då var det altså inte för den gamla vänskapens skull du bjöd in mig.
A ja. Verkar som jag åker till Norrköping o får en bromsning av 3an istället. 7an finns det inte tid för.
Ja bjöd in din sjua.... för att kunna jämnföra med singel turbosar på andra sjuor... sen att du inte behöver betala är för den gamla vänskapens skull
Nä... ja säger bara om du blir färdig med din bil i år, så ställer vi upp med en bromsning helt gratis
Tycker du att det är obehagligt att bromsa sjuan, så är det en annan fråga.
WWW.G-R.SE
OPTIMERING . EFFEKTMÄTNING . PRESTANDA
[center]ÄVEN BILIMPORT
Författare
RE: Spinner vidare på AEM V-power 612hk 13b singel turbo
gzon skrev:
Abiex: Då var det altså inte för den gamla vänskapens skull du bjöd in mig.
A ja. Verkar som jag åker till Norrköping o får en bromsning av 3an istället. 7an finns det inte tid för.
Ja bjöd in din sjua.... för att kunna jämnföra med singel turbosar på andra sjuor... sen att du inte behöver betala är för den gamla vänskapens skull
Nä... ja säger bara om du blir färdig med din bil i år, så ställer vi upp med en bromsning helt gratis
Tycker du att det är obehagligt att bromsa sjuan, så är det en annan fråga.
Att fixa 7an ligger som sagt inte på prioritetslistan alls. Med tanke på hur du skrev så trodde jag att inbjudan i första hand var för att träffas o snacka lite skit och när 7an ändå inte rullar så hade MPSen varit intressant att bromsa för att se om Mazda lyckats bättre med att hålla sina effektsiffror än på rx8an.
Helt apropå ingenting så har Micke o jag tänkt att besöka DR ERnies bromsbänk 2a veckan i Juli för att känna på vår ver 3 uppgraderade 13B bridge turbo motor. Lite Spec: J-bridge portad uppgraderad 2 ggr av Micke med porttider samr mer flöde. Hurley 3mm solida race apex tätningar. Icke dowlat eller förstärkt block.HX-50 turbo med lååånga primärpipor samt dubbla wastegates. Efitec ver 2 tändning/sprut. 8st 1680 cc spridare. Bränsle metanol. Single spjllhus 65 mm. Toppmatade spridare a'la Formel 1.Samt en massa saker jag ej kommer ihåg. Mål: 600+ hk vid låga laddtryck Om allt går bra och motorn är hel kommer vi att gå igenom motorn samt dowla den. Sen är motorn till salu
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse