Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar April 29 2024 07:31:43
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Media
Sida 2 av 2 < 1 2
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
NiHa
Användare

Inlägg: 326
Hemort: Karlskoga
Registrerad: 05.04.05
Publicerat datum: 30-03-2007 23:48
sniglo skrev:
NiHa skrev:
Men Jörgen, Lasse har ju faktiskt levererat ungefär samma siffror som jag. Lasse i Hk och jag i Kwsmileysmileysmiley.
Lasse, jag vet faktiskt inte riktigt vad du egentligen menar med ditt inlägg men jag tänkte att det kunde intressera och roa någon med att lägga ut diverse bilder MEDANS jag väntar på att allt ska färdigställas, det tar faktiskt tid att sortera ut svaga punkter och åtgärda dom, gör inte du detsmiley. Jag hade levererat OM jag hade haft allt klart men nu är det så att jag valde sådana uppgraderingar som tar tid fast jag försöker att stressa på folket.
Under tiden kan du ju "leverera" och glassa lite så du kan lära mig hur det ska gå tillsmiley


Bara jag som inte ser nått negativt i lasses inlägg? tycker det mer ser ut som en klapp på ryggen, att kom igen nu å visa vad grejerna går för? jag är duktigt jävligt less på eran arroganta stil, era påhopp på lasse som vad jag ser det bara hejar på och bara vill ha fler grymma wanklar på vägarna?

jävla lågstadieungar, fyfan.

och jörgen, jag vet att du är en shysst kille, men vad fan har tagit åt dig? minsta lilla anledning att hacka på någon så är du där, hela tiden. Alla vet att du är duktig på det du gör.. Arrogans är nått jag har jävligt svårt för, och jag är nog inte ensam om att tycka det heller..


Som jag skriver i mitt inlägg så undrar jag vad som egentligen menas men jag uppfattar INTE det som en ryggdunk.
Lasse är faktiskt en av få som provat lite teorier o faktiskt bänkat o tillfört något till det du kallar "fler grymma wanklar" o som det faktiskt går att diskutera med, fast jag inte håller med om allt, men jag skulle vilja se att han klarade vissa mål.
MEN det är sådana som du o ditt inlägg, som faktiskt inte tillför något alls för Wankel-Sverige som gör att jag INTE på något sätt tillhör DINA "grymma wanklar".

Tråden känns ganska losad o sabbad nu när du flummat sönder den, då den skulle handla och delge bilder på MIN steg två (2)-uppgradering av delar runtomkring denna då jag antog att detta uppskattades av flertalet på detta forum.


REAL POWER= ROTARY PERFORMANCE
SPIFF5
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
sniglo
Användare

Inlägg: 599
Hemort: Solna
Registrerad: 15.10.03
Publicerat datum: 31-03-2007 08:06
NiHa skrev:
sniglo skrev:
NiHa skrev:
Men Jörgen, Lasse har ju faktiskt levererat ungefär samma siffror som jag. Lasse i Hk och jag i Kwsmileysmileysmiley.
Lasse, jag vet faktiskt inte riktigt vad du egentligen menar med ditt inlägg men jag tänkte att det kunde intressera och roa någon med att lägga ut diverse bilder MEDANS jag väntar på att allt ska färdigställas, det tar faktiskt tid att sortera ut svaga punkter och åtgärda dom, gör inte du detsmiley. Jag hade levererat OM jag hade haft allt klart men nu är det så att jag valde sådana uppgraderingar som tar tid fast jag försöker att stressa på folket.
Under tiden kan du ju "leverera" och glassa lite så du kan lära mig hur det ska gå tillsmiley


Bara jag som inte ser nått negativt i lasses inlägg? tycker det mer ser ut som en klapp på ryggen, att kom igen nu å visa vad grejerna går för? jag är duktigt jävligt less på eran arroganta stil, era påhopp på lasse som vad jag ser det bara hejar på och bara vill ha fler grymma wanklar på vägarna?

jävla lågstadieungar, fyfan.

och jörgen, jag vet att du är en shysst kille, men vad fan har tagit åt dig? minsta lilla anledning att hacka på någon så är du där, hela tiden. Alla vet att du är duktig på det du gör.. Arrogans är nått jag har jävligt svårt för, och jag är nog inte ensam om att tycka det heller..


Som jag skriver i mitt inlägg så undrar jag vad som egentligen menas men jag uppfattar INTE det som en ryggdunk.
Lasse är faktiskt en av få som provat lite teorier o faktiskt bänkat o tillfört något till det du kallar "fler grymma wanklar" o som det faktiskt går att diskutera med, fast jag inte håller med om allt, men jag skulle vilja se att han klarade vissa mål.
MEN det är sådana som du o ditt inlägg, som faktiskt inte tillför något alls för Wankel-Sverige som gör att jag INTE på något sätt tillhör DINA "grymma wanklar".

Tråden känns ganska losad o sabbad nu när du flummat sönder den, då den skulle handla och delge bilder på MIN steg två (2)-uppgradering av delar runtomkring denna då jag antog att detta uppskattades av flertalet på detta forum.


Jag uppskattar absolut dina bilder niha, tycker din bil är skitball och hoppas du når dina mål, fast som jag ser det hade ni redan flummat sönder tråden.

sådana som jag? vad får dig att tro att DU tillför så himla mycket mer än jag?


MAZDA RX3 TURBO + MAZDA RX7 FD3S

Redigerat av sniglo datum: 31-03-2007 08:08
77418917 aberskalle@hotmail.com http://www.assabrassa.com/wankel/
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 31-03-2007 09:04
oj oj !!!
Om det är så trist att NiHa vill visa ER lite roliga prylar från sitt bygge så kanske det är bättre att vi håller allt för oss själva och inte avslöjare ett dugg om vad vi andvänder för att plocka mycket effekt.
Mao så får ni andra själv testa er fram vad som funkar och det kostar en JÄVLA massa pengar och en hel del klurigheter.
Så from nu så knäpper vi igen och önskar er andra lycka till.


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580


Redigerat av MR Wankeltrim datum: 31-03-2007 09:08
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
per jansson
Användare

Inlägg: 413
Hemort: norrtälje
Registrerad: 30.11.04
Publicerat datum: 31-03-2007 10:11
MR Wankeltrim skrev:
oj oj !!!
Om det är så trist att NiHa vill visa ER lite roliga prylar från sitt bygge så kanske det är bättre att vi håller allt för oss själva och inte avslöjare ett dugg om vad vi andvänder för att plocka mycket effekt.
Mao så får ni andra själv testa er fram vad som funkar och det kostar en JÄVLA massa pengar och en hel del klurigheter.
Så from nu så knäpper vi igen och önskar er andra lycka till.
dom bilderna ni visar är spridare och turbo? det vet vi nog alla att man bör ha för att få ut effektsmiley
lägg gärna upp mera bilder men skriv oxå lite info om grejjerna så vi vet vad det är förnågot vi tittar påsmiley
det är alltid kul att se hur andra gör med sina byggen
och jag tror inte att det är så många här på forumet som vill ha 700hk i sin motor så det är nog ingen risk att ditt motorbygge kopierassmiley
så fram med mera bilder och mycket info så vi andra nördar oxå kan få lära oss lite om hur man bygger en rökar motor på billigast och bässta sättsmiley
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Tegheim
Användare

Inlägg: 2805
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 31-03-2007 16:35
Detta forumet liknar ingen annat jag nånsin varit inne på... finner inga ord för hur dumt de blir så fort. Ganska imponerade om man vänder på de. Men jag vet inte varför.
Det är iaf en av anledningarna till att jag inte vill bli medlem i denna sandlåda. Allt detta gnäll, hets och jag fan vet vad har fått mig att sluta vilja ha wankel. För skulle de krångla så finns de inte en jävel som skulle kunna hjälpa mig ändå. För säger A så, ja då ska B och C förklara hur dum han är först och sen inte tillföra ett skit. Jag minns mitt första år här på forumet. Alla hjälpte alla, de fanns hur mycke info o grejer som helst att läsa. Man va tvungen att vara på forumet några gånger om dagen för att hänga me. Numera så är det bara den desktruktiva delen av människan som håller en kvar.

NiHa: coolt bygge helt klart, tror jag iaf, har ju inte sett så mycke mer än siffror. Vet knappt vilken färg du har på bilen.

Lasse Wankel: Vet inte vad jag ska säga, den senaste tiden har jag tyvärr bara hört tråkigheter som exempelvis Kimpas motor. Men du kanske kan vädra dina bekymmer och spekulera lite här? Finns hur många som helst här som är nyfikna på varför de blir si o så. Rom byggdes inte på en dag.

MR Wankeltrim: Asså Jörgen, vet att du e duktig på de ena o de andra. Men en sak du har problem med så är de ödmjukhet. Jag gillar dig, det vet du. Jag har fått lära mig att ta dig som den du e, men hade du varit ödmjuk o inte så överdrivet överlägsen i allt du skriver så hade din prestationer varit ännu ballare. Tycker de är tråkigt när man måste vara sån. No offense.

Nu har jag sagt vad jag tycker. Jag vill personligen se mer hjälpsam anda här. Inte massa skryt o påhopp. Om alla här inne tänker efter istället så kanske de här forumet kan bli lika trevligt som det en gång va. Forums mening från början är att man ska umgås o lära av varann. Men som de ser ut nu så är allt så sjukt jävla prestige o hemligt så man ska vara glad om man får hjälp med att får reda på sitt egna regnummer. Och de gäller ALLA!

Mer Wankel för folket? Nja, ni kommer nog skrämma bort dom... Zatzyaner skämms för er... ingen nämd, ingen glömd...

//Wankel-lös Tegheim, och kommer så förbli...


Black Zenki Project -88
It Takes A Real Man To Controll The Beast...It\'s Alive!! 332bwhp @ 7000rpm @ 0.85bar
ET 12.62 / 186.7km/h
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=233959
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 31-03-2007 17:26
Tegheim har många poänger, håller med!

Sedan är det vår brist på modererande av illapassande forumposter som till viss del bidrar till att vårt elände syns. Andra forum är hypersnabba att sopa undan skiten, så då är ju frågan vilket som är bäst att moderera eller inte moderera?

Vi visar oss jäkligt mänskliga på alla tänkbara plan då det inte bara skrivs om hur mysigt det är här, vi är kaxiga som låter skiten stå kvar.

Å andra sidan skulle det vara skönt att slippa skämmas över alla dagispåhopp, fast de gånger vi försökt driva forumet seriöst och moderera så gnälls det över det plus att det kommer bulvaner och tar folks parti.

Jag tycker det är svagt att INTE kunna acceptera andra för vad de är eller inte är. Folk som ser världen utifrån hur de själva är och dömer ut andra som avviker från den uppfattningen är SÅ FEL. Hade det handlat om hudfärger så hade det klart och tydligt varit fråga om rasism i alla riktningar.

Själv struntar jag ett stort stycke i om vi gör si eller så, då jag försökt vara opartisk och följa reglerna som sattes upp vid förra årsmötet så var inte det bra och jag la därefter ner allt intresse för att moderera. Om ni vill hoppa på varann från höger till vänster och berätta vem som är kung i sandlådan varsågod, den biten struntar jag helt och fullt i, väljer själv vad jag vill läsa och ta åt mig utav. Tycker bara att SAMTLIGA vuxna människor här skulle kunna acceptera att det finns olika läger i denna trånga wankelvärld.
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Tegheim
Användare

Inlägg: 2805
Hemort: Nässjö
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 31-03-2007 18:08
Sverige är inte sååå litet att de inte finns plats för 10st wankelfirmor. Men dom stackarna som själva vill testa o trimma eller skruva, dom får nog skaffa en bmw eller volvo. För här lär de inte hända nåt...


Black Zenki Project -88
It Takes A Real Man To Controll The Beast...It\'s Alive!! 332bwhp @ 7000rpm @ 0.85bar
ET 12.62 / 186.7km/h
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=233959
17411225 Tegheim83@hotmail.com
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 01-04-2007 05:52
NiHa skrev:
Men Jörgen, Lasse har ju faktiskt levererat ungefär samma siffror som jag. Lasse i Hk och jag i Kwsmileysmileysmiley.
Lasse, jag vet faktiskt inte riktigt vad du egentligen menar med ditt inlägg men jag tänkte att det kunde intressera och roa någon med att lägga ut diverse bilder MEDANS jag väntar på att allt ska färdigställas, det tar faktiskt tid att sortera ut svaga punkter och åtgärda dom, gör inte du detsmiley. Jag hade levererat OM jag hade haft allt klart men nu är det så att jag valde sådana uppgraderingar som tar tid fast jag försöker att stressa på folket.
Under tiden kan du ju "leverera" och glassa lite så du kan lära mig hur det ska gå tillsmiley

Tjena Magnus! Mitt inlägg var mer som en klapp i ryggen åt dig att du fortsätter att precis som jag driva wankel motorutvecklingen framåt i Sverige. Att det tar tid att utveckla ett motorkoncept både som sug motor och överladdad kan jag skriva under på då Micke o mitt valspråk är "det är den låånga vägen att gå" för att något ska bli riktigt bra gjort. Jag jobbar precis som du långa dagar, för egen del med mina egna och kundmotorer och ska levera då allt är bromsat och tunat! Nu tycker jag vi vänder på steken och trivs ihop här på forumet med mer info o fakta o inte en massa smiley gubbar i tid o otid!

/Lasse


Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 01-04-2007 06:06
Tegheim skrev:
Detta forumet liknar ingen annat jag nånsin varit inne på... finner inga ord för hur dumt de blir så fort. Ganska imponerade om man vänder på de. Men jag vet inte varför.
Det är iaf en av anledningarna till att jag inte vill bli medlem i denna sandlåda. Allt detta gnäll, hets och jag fan vet vad har fått mig att sluta vilja ha wankel. För skulle de krångla så finns de inte en jävel som skulle kunna hjälpa mig ändå. För säger A så, ja då ska B och C förklara hur dum han är först och sen inte tillföra ett skit. Jag minns mitt första år här på forumet. Alla hjälpte alla, de fanns hur mycke info o grejer som helst att läsa. Man va tvungen att vara på forumet några gånger om dagen för att hänga me. Numera så är det bara den desktruktiva delen av människan som håller en kvar.

NiHa: coolt bygge helt klart, tror jag iaf, har ju inte sett så mycke mer än siffror. Vet knappt vilken färg du har på bilen.

Lasse Wankel: Vet inte vad jag ska säga, den senaste tiden har jag tyvärr bara hört tråkigheter som exempelvis Kimpas motor. Men du kanske kan vädra dina bekymmer och spekulera lite här? Finns hur många som helst här som är nyfikna på varför de blir si o så. Rom byggdes inte på en dag.

MR Wankeltrim: Asså Jörgen, vet att du e duktig på de ena o de andra. Men en sak du har problem med så är de ödmjukhet. Jag gillar dig, det vet du. Jag har fått lära mig att ta dig som den du e, men hade du varit ödmjuk o inte så överdrivet överlägsen i allt du skriver så hade din prestationer varit ännu ballare. Tycker de är tråkigt när man måste vara sån. No offense.

Nu har jag sagt vad jag tycker. Jag vill personligen se mer hjälpsam anda här. Inte massa skryt o påhopp. Om alla här inne tänker efter istället så kanske de här forumet kan bli lika trevligt som det en gång va. Forums mening från början är att man ska umgås o lära av varann. Men som de ser ut nu så är allt så sjukt jävla prestige o hemligt så man ska vara glad om man får hjälp med att får reda på sitt egna regnummer. Och de gäller ALLA!

Mer Wankel för folket? Nja, ni kommer nog skrämma bort dom... Zatzyaner skämms för er... ingen nämd, ingen glömd...

//Wankel-lös Tegheim, och kommer så förbli...


Hej Tony! Jag är den första att beklaga om du har planer på att lägga ner wankelsmiley Ett forum är ska man veta enbart en plats för luftande av diverse åsikter och uttryck och i vissas ögon kan en del "sticka" ut mer, med missuppfattningar som följd. Jag vill gärna vända som jag skrev i mitt tidigare inägg den som du ser det negativa trenden med "påhopp" tyckande m.m Mitt råd är att inte bry sig så mycket som skrivs här utan ta det med en liten "klackspark" då detta forum inte är lag, utan bara ett förhoppningsvis kul forum att skriva i! Men om det blir personliga påhopp så har vi ju alltid våra moderatorer som kan stänga tråden.

Angående Kimpas motor så har jag gett Kimpa info vad jag ämnar att byta ut samt ersätta med till hans motor. Jag vill inte specifikt gå in på detta här på forumet men du är välkommen att ringa mig så ska jag förklara.

/Lasse


Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 01-04-2007 10:45
Tegheim skrev:
MR Wankeltrim: Asså Jörgen, vet att du e duktig på de ena o de andra. Men en sak du har problem med så är de ödmjukhet. Jag gillar dig, det vet du. Jag har fått lära mig att ta dig som den du e, men hade du varit ödmjuk o inte så överdrivet överlägsen i allt du skriver så hade din prestationer varit ännu ballare. Tycker de är tråkigt när man måste vara sån. No offense.
//Wankel-lös Tegheim, och kommer så förbli...

Jag tycker om dej med även om du ibland surnar till lite väl lätt smiley
Att jag är som jag är får ni leva med för sån är jag och det beror nog på att jag har en jäkla vilja och tävlings instinkt som driver mej.

/Din käre vän smiley


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 01-04-2007 11:18
Tegheim skrev:
Sverige är inte sååå litet att de inte finns plats för 10st wankelfirmor. Men dom stackarna som själva vill testa o trimma eller skruva, dom får nog skaffa en bmw eller volvo. För här lär de inte hända nåt...
Om du syftar på att exempelvis jag inte vill dela med mig av mina kunskaper så får du nog fundera om. Under dessa 20 år som jag hållit på så har jag lärt mig en jäkla massa och det har kostat mig en del slantar så mina kunskaper o trix håller jag för mig själv. Jag tror inte att Någon på detta forumet jobbar gratis så det är nog dax o tänka om och inse att all info som man vill ha hittar man inte på internet.
/over and out


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Legenden
Användare

Redigera

Inlägg: 294
Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.06.03
Publicerat datum: 01-04-2007 19:03
...det är så synd att wankelfolket inte kan vara enat, vi har en unik motor som med rätt massage blir grym och oslagbar jämtemot kolvmotorn, men ännu en gång som spårar det ur... Så fort någon missar eller gör bort sig skall folk vara där och nyttja vuxenmobbning.

Det finns nog inget "recept" för den perfekta motorn, utan en kombination av en massa faktorer. Lasse som verkar kunna bygga bra sugisar, och Jörgen som kan sin sak "bevisligen"... folk verkar ha tappat det här med att enas kring wankeln som motor och vill helt enkelt inte hjälpas över gränserna. Klart att det kostar en jävla massa pengar att köra "trial and error" men va fan...

//Wankel åkare som kommer bygga hela bilen klar innan motor typ bestäms...
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
_kalllle_
Användare

Redigera

Inlägg: 165
Hemort: Katrineholm
Registrerad: 09.05.06
Publicerat datum: 01-04-2007 19:55
Tur man har prylar ligger i Nihas garage så man kan passa på att kolla in delarna när det kanske inte kommer fler bilder... smiley


Mazda Rx7 -93 *vänsterstyrd*
Ford escort MK2 -78

Mazda Rx7 - Kärlek vid första bakvagnskastet
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 02-04-2007 13:36
Legenden skrev:
Klart att det kostar en jävla massa pengar att köra "trial and error" men va fan...

Nu får du förklara dig lite.........
För du kan inte mena att jag skall tömma min börs på att jag skall testa div prylar och sen ge ut tipsen utan att få en krona för besväret smiley


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Legenden
Användare

Redigera

Inlägg: 294
Hemort: Katrineholm
Registrerad: 29.06.03
Publicerat datum: 02-04-2007 15:12
MR Wankeltrim skrev:
Legenden skrev:
Klart att det kostar en jävla massa pengar att köra "trial and error" men va fan...

Nu får du förklara dig lite.........
För du kan inte mena att jag skall tömma min börs på att jag skall testa div prylar och sen ge ut tipsen utan att få en krona för besväret smiley


...SJÄLVKLART INTE! Men om folk undrar vad dom skall använda för grejor samt vad du/dom/Lasse bör göra för att få snurr på skiten bör alla kanske inte få börja på noll, utan bli erbjudna lite olika alternativ... För och nackdelar med olika styrsystem t ex, inte bara direkt dissa dom som inte valt det system som respektive trimmare erbjuder... Wankeln är fortfarande en mytomspunnen motor som många inte vågar skruva eller porta på pga för lite kunskap. Även ifall du skulle posta dina portningsmallar på nätet tror jag inte många skulle våga göra det själva... Att lämna info om olika delar samt att sedan erbjuda sig att sälja dessa till hugande spekulanter tycker inte jag låter som en dålig idé...

Alla kan vi väl beställa saker via Ebay men det blir ju supporten/justeringar/mappningar man betalar för i slutänden...
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 02-04-2007 17:30
Legenden skrev:
MR Wankeltrim skrev:
Legenden skrev:
Klart att det kostar en jävla massa pengar att köra "trial and error" men va fan...

Nu får du förklara dig lite.........
För du kan inte mena att jag skall tömma min börs på att jag skall testa div prylar och sen ge ut tipsen utan att få en krona för besväret smiley


...SJÄLVKLART INTE! Men om folk undrar vad dom skall använda för grejor samt vad du/dom/Lasse bör göra för att få snurr på skiten bör alla kanske inte få börja på noll, utan bli erbjudna lite olika alternativ... För och nackdelar med olika styrsystem t ex, inte bara direkt dissa dom som inte valt det system som respektive trimmare erbjuder... Wankeln är fortfarande en mytomspunnen motor som många inte vågar skruva eller porta på pga för lite kunskap. Även ifall du skulle posta dina portningsmallar på nätet tror jag inte många skulle våga göra det själva... Att lämna info om olika delar samt att sedan erbjuda sig att sälja dessa till hugande spekulanter tycker inte jag låter som en dålig idé...

Alla kan vi väl beställa saker via Ebay men det blir ju supporten/justeringar/mappningar man betalar för i slutänden...

Håller delvis med dig men trix som hur man skall bygga blocket för att det skall klara mycket ladd o effekt eller vilka port tider jag andvänder mig av är inget som jag skyltar med. Tycker det är uppenbart att om jag lägger ut sådan info så lär jag snart få mindre att göra och detta i sin tur minskar utrymmet för mig att skaffa maskiner materialer och mer kunskap som NI kan få nytta av ( om ni vill betala för det så klart). Vill man nu inte betala utan själv trixa så får man ta risken att det blir fel o har man tur så hittar man rätt om inte så blir det kanske dyrt och just därför så finns alternativet att man kan lämna delarna till lite folk med mer kunnande.
Resterande krafs runt motorn är inga stora hemligheter för det finns redan så mycket info om det på nätet så det är bara o leta där så finner ni svaret smiley


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: Bilder på delar till steg två uppgraderingen.
Arvika
Administratör

Redigera

Inlägg: 2045
Hemort: Ekerö, Stockholm
Registrerad: 26.01.03
Publicerat datum: 03-04-2007 14:06
Tegheim skrev: Och de gäller ALLA!



SNYFT, Jag som trodde du gillade mig Tony!!!


Lars Bodin
http://www.rx7.se/
SÅLD. Åker Avgastrimmad och rostlättad FB -83. SÅLD
Kommer att åka RX4 Estate, SC 13B 6-port bridge EFI. smiley
tresking@msn.com http://www.rx7.se/
Sida 2 av 2 < 1 2
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn