Hej på er galna wankel nissar
Ja mappade en bil idag som har varit landet runt senaste åren.
Motorn är byggd av Blennow annars hade den inte hållit för den effekten!
Bilen rullade in på G-R.SE med 355hk och nu mera har den 612,8hk i motorn vid 1.6bar peak .
Sprut: AEM
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580
Mycket mos i maskin, men laddtryckskurvan är peakig från 1 bar vid 5500 rpm till 1.6 bar vid 6500 rpm borde vara mer utjämnad men visst lär det kännas rejält mellan 5500-6500 Bra töi i motorn med maxeffekt vid relativt höga 7618 rpm, streetport va?Men som jag brukar påpeka så landar vrid o effekt vid samma varvtal därav "hästsparken" man får vid fullt ladtryck. Ta inte detta som någon pik eller kritik till dig eller Blennow jag bara kommenterar det från min synvinkel. Jag kanske till och med är lite "avundsjuk"på de fina siffrorna!
/Lasse
Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
sniglo skrev:
Läckert! mer sånt! Kan väl redan nu avslöja att det kommer mera sånt här..
EDITERAT av Moderator1. Viss text är bortplockad i detta inlägg då ämnet tenderar att spåra ur i vanlig ordning.
Viss text är bortplockad även i detta inlägg då ämnet tenderar att spåra ur i vanlig ordning.
Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling blennow@glocalnet.net 0708-145580