Hem · Forum · Sök · Bli medlem i SWR · Klubbens hjältar April 23 2024 23:56:35
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Navigation
Hem
Forum
Gamla forumet
Wankelmotorn
Bilar/MC med Wankel
Medlemsbilar
Tips och trix
Läsvärt
Klubbinfo
English
Kontakt
Länkar
Fotoalbum
Artiklar
Bra att veta
Datorgodis
Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Gå till ämne
Svenska Wankelregistret, gamla sidan. | Fria forum | Media
Författare 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 27-09-2007 08:28
Snor tråden från mazdarotaryclub för jag känner mig aldeles för slö för att länka själv!

http://www.mazdarotaryclub.com/forums/showthread.php?t=43045


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno

Redigerat av Chrno datum: 27-09-2007 08:34
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 27-09-2007 09:16
Tjo, och den finns ju nästan på gångavstånd, (läs europa).

När ska Mazda i Sverige ta ett sådant initiativ?
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 27-09-2007 09:44
Ja, man kan ju börja undra. Men absolut. Vore ju jävligt kul om vi drog ihop ett gäng å tog en tur till nån tävling där dom kör. Jag är på!


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Lasse wankel
Användare

Inlägg: 1482
Hemort: Sundbyberg
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 27-09-2007 15:07
Mycket intressant set up på spridare och insugsrörsmiley Det kan vara antingen spjäll eller vrid/rull spjäll. Men jag saknade de steglösa insugsrörensmiley

/Lasse


Motorsport fan med hårdtrimning av wankelmotorer som största intresse
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 27-09-2007 16:10
Lasse wankel skrev:
Mycke Men jag saknade de steglösa insugsrörensmiley

/Lasse

Sakna kan man göra men det finns ingen anledning till att ha dom längre.
Finns andra sätt att göra om man inte vill få en orkeslös motor på låga varvtal smiley
Fick en setup av CLR som jag ev skall prova på Pirkkas rallycross motor och fungerar det som jag blev lovad så kan vi gå upp ett par mm i insugs diameter utan att förlora vrid på låga varv men med en drastisk effekt vinst på höga varv smiley


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
wankelmats
Administratör

Redigera

Inlägg: 2250
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 27-09-2007 21:02
MR Wankeltrim skrev:
Lasse wankel skrev:
Mycke Men jag saknade de steglösa insugsrörensmiley

/Lasse

Sakna kan man göra men det finns ingen anledning till att ha dom längre.
Finns andra sätt att göra om man inte vill få en orkeslös motor på låga varvtal smiley
Fick en setup av CLR som jag ev skall prova på Pirkkas rallycross motor och fungerar det som jag blev lovad så kan vi gå upp ett par mm i insugs diameter utan att förlora vrid på låga varv men med en drastisk effekt vinst på höga varv smiley

Variabel längd på insugsrören har inget med effekt på låga varv att göra, utan det är en effektiv metod att öka fyllnadsgraden på höga varv. Exempelvis på le-mans-motorn var det vid 6250 rpm de började fylla sin funktion.



/Mats
Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80
http://www.nsu.nu
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Lennart
Användare

Redigera

Inlägg: 1352
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 28-09-2007 12:22
Sk.....gg.
Det är bara att börja om från början, ser jag.
Jag som trodde man var klar men nänä då. Avis, JA.smiley


LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding.
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 28-09-2007 12:48
wankelmats skrev:
MR Wankeltrim skrev:
Lasse wankel skrev:
Mycke Men jag saknade de steglösa insugsrörensmiley

/Lasse

Sakna kan man göra men det finns ingen anledning till att ha dom längre.
Finns andra sätt att göra om man inte vill få en orkeslös motor på låga varvtal smiley
Fick en setup av CLR som jag ev skall prova på Pirkkas rallycross motor och fungerar det som jag blev lovad så kan vi gå upp ett par mm i insugs diameter utan att förlora vrid på låga varv men med en drastisk effekt vinst på höga varv smiley

Variabel längd på insugsrören har inget med effekt på låga varv att göra, utan det är en effektiv metod att öka fyllnadsgraden på höga varv. Exempelvis på le-mans-motorn var det vid 6250 rpm de började fylla sin funktion.

Där har du faktiskt rent fel...
Ett kort insug resulterar i att man får en sämre och ostabilare förgasning medans ett längre insug ger en bättre och jämnare förgasning.
En bättre förgasning har mycket mer energi än en dålig förgasning och därmed så får man mer effekt med ett längre rör.


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580


Redigerat av MR Wankeltrim datum: 28-09-2007 12:52
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 28-09-2007 19:09
Lennart: Ja, BYGG EN SÅN!!!!!!!!!


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
wankelmats
Administratör

Redigera

Inlägg: 2250
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 28-09-2007 22:34
MR Wankeltrim skrev:
wankelmats skrev:
MR Wankeltrim skrev:
Lasse wankel skrev:
Mycke Men jag saknade de steglösa insugsrörensmiley

/Lasse

Sakna kan man göra men det finns ingen anledning till att ha dom längre.
Finns andra sätt att göra om man inte vill få en orkeslös motor på låga varvtal smiley
Fick en setup av CLR som jag ev skall prova på Pirkkas rallycross motor och fungerar det som jag blev lovad så kan vi gå upp ett par mm i insugs diameter utan att förlora vrid på låga varv men med en drastisk effekt vinst på höga varv smiley

Variabel längd på insugsrören har inget med effekt på låga varv att göra, utan det är en effektiv metod att öka fyllnadsgraden på höga varv. Exempelvis på le-mans-motorn var det vid 6250 rpm de började fylla sin funktion.

Där har du faktiskt rent fel...
Ett kort insug resulterar i att man får en sämre och ostabilare förgasning medans ett längre insug ger en bättre och jämnare förgasning.
En bättre förgasning har mycket mer energi än en dålig förgasning och därmed så får man mer effekt med ett längre rör.

Om du läste vad jag skrev så står det faktiskt inte ett enda ord om hur insugens längd påverkar förgasningen, och ifall man vill maximera effekt på högre varvtal i en sugmotor finns det många bättre sätt att stabilisera förgasningen än att sätta alltför långa insug.
För den som inte känner till det så kan jag enkelt förklara att vitsen med anpassad längd på insugen är att man skapar en resonans med en stående våg som samverkar med insugspulsernas frekvens och pumpar in mer luft i motorn, det motsvarar alltså en form av passiv lågtrycksturbo, och det är ju mängden insugen luft som är den verkliga begränsningen för vilken effekt man kan få ut. Den optimala länden på insugen bestäms av ljudhastigheten och varvtalet, ju högre varvtal ju kortare ska insugen vara för att mata in maximal luftmängd, men det skulle bli alldeles för långt för att kunna ge någon nytta på lägre varv än omkring 4-5000rpm.
Att sedan se till att bränslet ändå kan förgasas och fördelas i luftmängden på ett bra sätt finns det ett antal sätt att lösasmiley men vill man köra med ett taskigt annpassat sprut så har Jörgen helt rätt i sin kommentar.

Jörgen: Kan du förklara vad du tycker jag har för fel ??



/Mats
Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80
http://www.nsu.nu
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 29-09-2007 08:14
wankelmats skrev:
MR Wankeltrim skrev:
wankelmats skrev:
MR Wankeltrim skrev:
Lasse wankel skrev:
Mycke Men jag saknade de steglösa insugsrörensmiley

/Lasse

Sakna kan man göra men det finns ingen anledning till att ha dom längre.
Finns andra sätt att göra om man inte vill få en orkeslös motor på låga varvtal smiley
Fick en setup av CLR som jag ev skall prova på Pirkkas rallycross motor och fungerar det som jag blev lovad så kan vi gå upp ett par mm i insugs diameter utan att förlora vrid på låga varv men med en drastisk effekt vinst på höga varv smiley

Variabel längd på insugsrören har inget med effekt på låga varv att göra, utan det är en effektiv metod att öka fyllnadsgraden på höga varv. Exempelvis på le-mans-motorn var det vid 6250 rpm de började fylla sin funktion.

Där har du faktiskt rent fel...
Ett kort insug resulterar i att man får en sämre och ostabilare förgasning medans ett längre insug ger en bättre och jämnare förgasning.
En bättre förgasning har mycket mer energi än en dålig förgasning och därmed så får man mer effekt med ett längre rör.

Om du läste vad jag skrev så står det faktiskt inte ett enda ord om hur insugens längd påverkar förgasningen, och ifall man vill maximera effekt på högre varvtal i en sugmotor finns det många bättre sätt att stabilisera förgasningen än att sätta alltför långa insug.
För den som inte känner till det så kan jag enkelt förklara att vitsen med anpassad längd på insugen är att man skapar en resonans med en stående våg som samverkar med insugspulsernas frekvens och pumpar in mer luft i motorn, det motsvarar alltså en form av passiv lågtrycksturbo, och det är ju mängden insugen luft som är den verkliga begränsningen för vilken effekt man kan få ut. Den optimala länden på insugen bestäms av ljudhastigheten och varvtalet, ju högre varvtal ju kortare ska insugen vara för att mata in maximal luftmängd, men det skulle bli alldeles för långt för att kunna ge någon nytta på lägre varv än omkring 4-5000rpm.
Att sedan se till att bränslet ändå kan förgasas och fördelas i luftmängden på ett bra sätt finns det ett antal sätt att lösasmiley men vill man köra med ett taskigt annpassat sprut så har Jörgen helt rätt i sin kommentar.

Jörgen: Kan du förklara vad du tycker jag har för fel ??

Först så måste jag säga att du är expert på att skriva och vinkla om diskutioner så att du SKALL få rätt smiley .

I inlägget jag skrev efter LASSE så skriver jag i mening 2 att det finns andra alternativ än att ha variabla insug om man vill komma ifrån en orkeslös motor på låga varvtal ( vilket det faktiskt finns )..
I nästa inlägg som DU gör så påstår du själv att variabel längd på insug inte har något med effekt på låga varv att göra vilket det faktiskt har.
Av denna enkla anledning så skrev jag att DU har fel och jag skrev även en enkel förklaring om hur förgasningen påverkas av insugninsrörens längd. Denna korta förklaring är bara ett exempel på att längden VISST spelar en stor roll på motorns effekt på låga varvtal.
En kommentar till ditt sista inlägg är att jag framför mig har en teknisk utredning som är gjord av följande herrar: Shimizu Tadokoro Nakanishi och Funamoto från Mazda Motor Corp.
I deras utredning som bla tar upp TIMS ( Telescopic Intake Manifold System ) så förklaras anledningen till varför dom konstruerade denna lösning.
I deras forskande så provades ett flertal olika varianter på variabla insug men som inte var så lyckade pga att dom var dåliga flödesmässigt så att topp effekten sjönk dramatiskt. Efter lite tester med en annan version av variabelt insug så konsturerade man TIMS som hade en mycket höjande effekt på vridmomentet/effekten på lägre varvtal.
Med TIMS så ökade vridmomentet med 175N-m mellan 4-6k och 150N-m mellan 6-7K 100N-m mellan 7-7.5K och 50N-m vid 8K och 0 ökning mellan 8-9K.
Generellt så kan man säga att ökningen av vridmomentet följde ganska så exakt insugets förlängning dvs vid 175mm förlängning så var ökningen 175N-m och vid 150mm så var ökningen 150N-m osv.


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580


Redigerat av MR Wankeltrim datum: 29-09-2007 18:40
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Von_kELL
Användare

Inlägg: 1
Hemort: mariestad
Registrerad: 01.10.07
Publicerat datum: 02-10-2007 19:22
Ful! skulle vart annan färg och fälgar´,vinge m.m.
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Combat
Superadministratör

Redigera

Inlägg: 4151
Hemort: Gbg
Registrerad: 11.04.03
Publicerat datum: 03-10-2007 12:12
Ful?

Jag har inget emot layouten, fast då har jag tagit hänsyn till det faktum att bilen med största sannolikhet inte byggts för att vara vacker. Istället gissar jag på att den ska vara ändamålsenligt byggd och dess syfte är att köra skjortan av finare bilarsmiley

Mikael Mohlins V8-piskare var grymt fulsnygg och byggd av två MEGAHJÄRNOR, det som fanns på och i den bilen var mer för funktion än formskönhet. Fast den var läcker ändåsmiley
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Lennart
Användare

Redigera

Inlägg: 1352
Hemort: Ekerö
Registrerad: 19.02.04
Publicerat datum: 03-10-2007 16:23
Int fan e den ful. Den har jag gärna på släpet efter NSU;n. smiley AVIS som f-n.


LP. En R(x)åtta. \"En Racecar R(x)åtta.\" Fyra roåttingar- Blatten,Grålle,Silvia & Bruno + en flytande röding.
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 03-10-2007 17:13
Von_kELL skrev:
Ful! skulle vart annan färg och fälgar´,vinge m.m.

Är bättre o hålla tyst om man inte förstår bättre.....smiley


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580


Redigerat av MR Wankeltrim datum: 05-10-2007 06:47
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
wankelmats
Administratör

Redigera

Inlägg: 2250
Hemort: Stockholm
Registrerad: 28.01.03
Publicerat datum: 04-10-2007 22:28
MR Wankeltrim skrev:
Är bättre o hålla tyst om man inte förstår bättre.....smiley

Scannrar och pc-datorer är ett j-a skit som jag helst inte ens vill förstå mig på smiley
Återkommer med lite mätkurvor som visar hur resultatet av naturlagarna fungerar efter att jag lyckats med scannern smiley
(Sen må det vara hänt att det finns en del personer som kanske inte förstått naturlagarna som bestämmer hur insugssystemen på en sugmotor egentligen fungerar...)

Uppenbarligen är Jörgen och jag inte överens om definitionen av vad som är låga eller höga varvtal, för min del går gränsen för låga varvtal någonstans under 4 tusen rpm.



/Mats
Spider, Ro80, Rx4W, FB, TII-cab, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, lite olika MC- marin- flyg-& andra motorer, och en wankellös Ro80
http://www.nsu.nu
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
Chrno
Användare

Redigera

Inlägg: 405
Hemort: Örebro
Registrerad: 19.08.05
Publicerat datum: 05-10-2007 05:35
Mats: Risken finns att Jörgen kommenterade
Von_kELL skrev:
Ful! skulle vart annan färg och fälgar´,vinge m.m.


Snarare än att han försökte vara spydig mot dig.

Sålänge det inte blir sandlådenivå av er diskussion(tycker för övrigt att det har varit en väldigt väldigt trevlig stämning på forumet såhär på sensommaren/hösten vilket är vansinnigt kul) så får du ta fram precis hur mtk info du vill. smiley


Visit our websites
A Tuner's Paradise
Automotive Art On Film
Dedication To Automotive Perfection
Newera - Japan. Tel - (Calls charged at UK National Rate): 0207-871-4991.
Mobile (Japan): +81- (0) 90-4133-3825 Fax (Japan): +81-(0) 47-307-4678

Frågor ang priser besvaras genom formulären på hemsidorna.

http://www.garaget.org/chrno
ivanrare@hotmail.com http://www.neweraimports.com/choose_company.html
Författare RE: 3rotor Rx-8 Kanske den snyggaste(jag ändrar mig. DEN snyggaste) Rx8an jag sett!
MR Wankeltrim
Användare

Inlägg: 2969
Hemort: Skurup
Registrerad: 23.01.03
Publicerat datum: 05-10-2007 07:22
wankelmats skrev:
MR Wankeltrim skrev:
Är bättre o hålla tyst om man inte förstår bättre.....smiley

Scannrar och pc-datorer är ett j-a skit som jag helst inte ens vill förstå mig på smiley
Återkommer med lite mätkurvor som visar hur resultatet av naturlagarna fungerar efter att jag lyckats med scannern smiley
(Sen må det vara hänt att det finns en del personer som kanske inte förstått naturlagarna som bestämmer hur insugssystemen på en sugmotor egentligen fungerar...)

Uppenbarligen är Jörgen och jag inte överens om definitionen av vad som är låga eller höga varvtal, för min del går gränsen för låga varvtal någonstans under 4 tusen rpm.

Antingen så missuppfattade du mitt inlägg som du QUOTA så jag redigerade om det.
Om du menar att jag inte förstår mig på effekterna man får med variabla insugslängder ( TIMS ) så måste jag påpeka att då går du även emot Mazdas tekniker som har skrivit utredningen jag tog FAKTA i från.
I denna utredning så beskrivs effekterna både skriftligt och i diagram form att man inte fick någon vinst på HÖGRE varvtal utan den största vinsten var vid 5000 Rpm och det maximala vridet i denna motor var 608 N-m vid 6500 Rpm vilket jag anser som lågt Rpm på en race motor som har maxvarv på 9-9500 Rpm.
På högre varvtal så såg man ingen direkt ökning av varken effekt eller vridmoment vilket talar emot din teori där du påstår att man får mest ökning på högre varvtal.

Om datorer o scanner så är jag enig med dig smiley


[img]http://www.rotaryperformance.se/images/rotperfmindre.jpg[/img]

Funderar du på att Trimma eller Renovera din wankel motor så har vi kompetensen.
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för gata och tävling

blennow@glocalnet.net
0708-145580


Redigerat av MR Wankeltrim datum: 05-10-2007 07:43
blennow@rixtele.com http://www.rotaryperformance.se
Gå till Forum:
Våra sponsorer!




Nämen se, en ledig plats till..

Och en till.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Combat
19 Feb : 21:56
Har felanmält problemet som uppstått med vanliga adressen.

Combat
03 Nov : 22:13
Ni får gärna rensa ibland era pm, DE TAR STOR PLATS I DATABASEN!

Combat
03 Nov : 21:55
Vänligen använd inte detta klotterplank!

Evangelion
18 Oct : 18:44
kom ett paket i dag Lasse! hämtar ut det imorgon sen är det tok meck i helgen

mpowered
18 Oct : 06:05
bratten och lasse.W har pm

robzter
17 Oct : 21:39
jag var där. stack efter halvtid. fotboll är sååå tråkigt.

MR Wankeltrim
17 Oct : 20:30
1-1 för j*v#a dåligt .

MR Wankeltrim
17 Oct : 19:24
Paus.. Ser bra ut inu smiley

MR Wankeltrim
17 Oct : 18:57
Nä en kall öl o sen är det fotboll på tv:n smiley

Backe
17 Oct : 17:53
Mr Wankeltrim PM!

Arkiv Klotterplanket
SWR - Svenska Wankel Registret är klubben för alla som är intresserade av Wankelmotorn