MR Wankeltrim skrev:
2 Bar är MYCKET laddtryck i en wankel och skall det hålla mer än 15min så krävs det lågkomprotorer iom att FD rotorerna rasar garanterat ihop över 1.5bar. Motorn blir som en tidsinställd bomb om man laddar mer än 1.5 med original rotorer ( det kommer smälla frågan är bara när
).
För att klara 2bar så måste man göra något åt blocket antingen så kör man med dowling eller 12mm studkit ( jag kör med både dowling och ARP bultar i min och jag vet inte om den håller för 2bar för jag har bara laddat 1.6 med den ).
Sen att man utlovar effekter som är mycket högre än vad man tidigare har visat upp är något som i allafall jag skakar på huvet åt.
Ett annat ex är att man kan inte lova att denna portningen räcker till 700hk ( teoretiskt ) medans man som mest plockat ut lite över 500hk i verkligheten. Även om man inte laddade på så mycket när man fick ut 500hk så är det inget som säger att motorn sprutar ur sig 200 pållar till om man höjer trycket.
Så varför håller man sig inte istället på mattan och säga att vi har plockat över 500hk med denna portningen och vi tro på mer men hur mycket får vi se när vi testar (vilket är mer seriöst än att skröna om 700hk) .
Ett gammalt ordspråk som är sant är "Snacka går men snacka så det går, går inte
)
Lycka till med din bil o hoppas du får mycket glädje med den
.